beantwoord

Per ongeluk weer uitgecheckt op het perron

  • 7 December 2023
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Beste NS,
Ik heb op 18 november een reis had gehad van Rotterdam Centraal naar Schiphol. Ik dacht dat ik met de Intercity direct naar Schiphol ging en checkte in op het perron bij de toeslagpaal. Dit bleek achteraf dus geen toeslagpaal te zijn en ik ben toen uitgecheckt. Vervolgens heb ik voor die reis dus een boete gekregen en bleek ook de intercity direct geen intercity direct te zijn zoals vooraf aangegeven…. Ik vroeg me af of het mogelijk is om restitutie aan te vragen? Aangezien ik dit de eerste keer is dat ik zwart heb gereden dit jaar en dus ook nog per ongeluk!

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 December 2023, 12:08

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij zijn geen medewerkers van NS en kunnen dus geen opgelegde boetes kwijtschelden.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw situatie aan een medewerker van NS voor te leggen en te vragen of hij bereid is tot coulance in uw geval. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Voor een volgende keer: de toeslagzuilen op het perron zijn altijd rood, de paaltjes waar u kunt in- en uitchecken zijn “normaal” gekleurd (een gele strook om een grijze paal). Bij de in- en uitcheckpaaltjes staat ook duidelijk aangegeven dat ze bedoeld zijn voor reizigers die overstappen van of naar een internationale trein.

Aangezien ik dit de eerste keer is dat ik zwart heb gereden dit jaar en dus ook nog per ongeluk!

Dit jaar? Kennelijk dus al wel een keer eerder. Het is maar zeer de vraag of u dan nog een beroep kunt doen op coulance.

Bedankt voor je reactie en excuses dat ik de doelstelling van het forum niet goed heb meegekregen @Tochjo
 

@Tamzin Dit is een voorbarig en foutief causale verband, maar bedankt voor uw tijd?

Reageer