beantwoord

refund taxikosten

  • 25 September 2023
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Op maandag 18 december, ruim op tijd vertrokken uit Den Bosch om met de boot naar Vlieland te kunnen. Bij Zwolle hield de reis op vanwege een sein en wisselstoring. Het wachten was op een machinist die de trein naar Meppel zou brengen vanwaar we een taxi zouden kunnen nemen naar Steenwijk. De machinist kwam niet op dagen en inmiddels waren de stoptreinen naar Meppel vertrokken. Er was voor ons nog een mogelijkheid open de taxi te nemen naar Steenwijk van waar we het laatste stukje van de reis met de NS naar Leeuwarden te halen. De taxi heeft het gehaald, kosten € 150,-,

Zodat we enigszins gerustgesteld de reis konden voort zetten. Hij kwam  te laat aan maar dankzij die nog even op ons bleef wachten. hebben we de boot gehaald. In het andere geval hadden we 5 uur moeten wachten op de volgende boot.

 

Bij het verzoek om terug gave van de taxikosten, kreeg ik te horen dat ik toestemming had moeten vragen bij de NS om een taxi. Niet dat ik dat wist, was ons door de conducteur ook niet meegedeeld, maar je hebt alleen maar haast en heeft daarvan dus ook niet van kunnen komen. Ik heb nog iemand meegenomen die in het zelfde parket terecht gekomen was als wij en geen bijdrage o.i.d. gevraagd, omdat ik dacht dat dit met de NS wel te regelen viel. Niet dus. 

Deze situatie is op een formulier niet uit te leggen, vandaar mijn vraag dit op een andere manier is op te lossen.

Met dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

 

Jon de Jong, orandajin

icon

Beste antwoord door MoDe 25 September 2023, 18:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het klopt dat taxi's in geval van vertraging/verstoring alleen vergoed worden als er vooraf contact is geweest met NS klantenservice. En dan vaak alleen als het om de laatste vervoersmogelijkheid is.

Er is wel een mogelijkheid om een vergoeding aan te vragen in geval er na 100 minuten wachten geen ander vervoer geregeld is. Ik begrijp dat er wel treinen reden en ook de reguliere bussen zullen gereden hebben. In dit geval is er geen enkele andere mogelijkheid om het taxigeld terug te krijgen. Wel kun je de andere reiziger vragen om een deel van de taxi terug te betalen.

 

Op maandag 18 december,

De laatste keer dat 18 december op maandag viel was in 2017. Dat is bijna zes jaar geleden???

Reputatie 7
Badge +3

Op maandag 18 december,

18 december???

Viel mij ook op, maar vermoed dat het om 18 september gaat.

Reageer