beantwoord

Trein rijdt door zonder te stoppen

  • 23 August 2023
  • 2 reacties
  • 166 Bekeken

Beste NS-medewerker,

Vandaag (23-08-2023) om 5:20 stond ik klaar op Bijlmer station om de IC naar Utrecht Centraal te nemen om 5:30. Tot mijn grote verbazing rijdt de trein met hoge snelheid voorbij zonder te stoppen. Omdat de volgende trein die ik kon nemen maar liefst een uur later vertrok, was ik genoodzaakt een taxi te nemen naar Utrecht Centraal. De kosten hiervan zijn ruim 56,- euro. Ik wil graag hierom een klacht indienen en zien dat mijn onkosten worden vergoed. Op welke manier kan ik dit doorgeven aan jullie? 
 

Met vriendelijke groet,

Henk Babois 

icon

Beste antwoord door MoDe 23 August 2023, 10:21

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dit is een reizigers helpen reizigers community. Om een klacht in te dienen zult u contact moeten opnemen met de klantenservice.

Daarnaast worden op eigen initiatief genomen taxis doorgaans niet vergoed.

Echter lijkt dit weer het zoveelste foutje van NS met eerste treinen na werkzaamheden: de hele nacht is het nachtnet omgeleid zonder stop op Bijlmer ArenA, behalve die trein van 5.30 die TS wilde nemen.

Een uur wachten was echter ook weer niet nodig: de eerstvolgende trein naar Utrecht vertrok reeds in 5.54 vanaf Bijlmer ArenA.

Reputatie 7
Badge +3

Was er contact met de NS klantenservice voor je de taxi nam? In de regel vergoed NS geen taxi's die zonder overleg genomen worden. Er is een regeling voor vertraging/verstoring maar je voldoet niet aan de voorwaarden om de taxikosten bij NS te declareren (contact NS, laatste vervoersmogelijkheid, of 100 minuten zonder vervangend vervoer).

Om een klacht in te dienen kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer