Hallo allemaal. Ik wil graag mijn recente ervaringen met de NS klantenservice delen omdat deze alles behalve behulpzaam waren.
Zoals vele anderen die hier al een topic over hebben gemaakt, kon ik ook niet meedoen aan de wintercity actie van NS. Ik vul mijn email adres in wat ik gebruik voor mijn NS account en waar ik ook maandelijks facturen op ontvang, maar ik krijg helaas geen email ter bevestiging van mijn deelname aan de wintercity actie, terwijl ik toch wel zeker al een jaar of twee een geldig abonnement heb.
Ik heb in de maand december maarliefst 10 keer contact opgenomen met de klantenservice om dit probleem met hun aan te kaarten. Hoewel het aan de begin van de maand nog enigsinds behulpzaam was werd het met de tijd steeds meer kortaf en onbehulpzaam.
Ik weet niet de precieze details van wat er wanneer gebeurde, maar het begon ongeveer zo: Voordat december begon had ik me al geprobeert aan te melden, maar richting het einde van de dag van 1 december had ik geen mail ontvangen. Dus de volgende dag bel ik NS om dit aan hun uit te leggen. De medewerker liep de standaardprocedure af door te vragen of ik wel het juiste email gebruik en of het misschien niet in de spam was beland (spoiler: dat was niet zo).
Uiteindelijk kwam het erop neer dat er een storing zou zijn en dat ik het later opnieuw moest proberen (dat laatste is iets wat ik nog veel vaker te horen zou krijgen). Sinds die dag heb ik elke 2/3 dagen teruggebeld omdat de klantenservice mij niet tevreden achterliet. Voorbeelden van antwoorden die ik kreeg zijn:
-Er is een storing.
-Ik moest een nieuw account aanmaken en het opnieuw proberen.
-Het kan even duren voordat u de mail ontvangt
-Er is een nieuwe storing?
In de wacht gezet worden en daarna plotseling de lijn verbreken
Tijdens de helft van de gesprekken werd mij niet eens naar mijn gegevens gevraagd en werd me vertelt dat er een storing is (terwijl ik van forum moderators hier heb gelezen dat deze storing al opgelost zou moeten zijn). Tijdens mijn 7e of 8e gesprek werd mij vertelt dat het misschien mogelijk zou zijn om een compensatie te krijgen. Uiteindelijk bleek dit toch niet het geval te zijn.
Het is nu de 26e terwijil ik dit typ en dit is het tweede jaar op rij dat NS me in de steek laat en ik niet kan meedoen aan de wintercity actie. Ik ben erg teleurgesteld in de manier waarop NS dit heeft afgehandelt en wilde dit graag even delen.