beantwoord

Wat is er met de klantenservice aan de hand?

  • 4 July 2023
  • 10 reacties
  • 367 Bekeken

Ik heb nu al 2 uur gewacht op een reactie van de klanteservice chat medewerker maar zelfs na meerdere malen te vragen of het wilt lukken krijg ik geen enkele reactie terug. Ik snap dat het druk kan zijn bij klantenservice, maar dan moet dit wel duidelijk vermeld worden en verwacht ik dat als er eenmaal gereageerd wordt dat het gesprek dan blijft lopen. Er is een medewerker gekomen via de chat die mijn gegevens vroeg en vervolgens heeft hij niet meer gereageerd. Hierna heb ik nog 20 minuten geprobeerd om de klantenservice te bellen maar die nemen ook niet op. Ik ben nu vrijwel mijn hele middag bezig met het bereiken van de klantenservice die nog een slechtere dienstregeling heeft en mij langer laat wachten dan de treinen zelf.

 

Voor de medewerker van NS die dit wellicht leest. Ontwikkelen A.U.B om transparanter te zijn in de communicatie van de klantenservice. Hoeveel wachtende voor mij? Hoe lang duurt dat ongeveer? Waarom reageert de klantenservice niet meer? Is er een andere manier om klachten/vragen achter te laten? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 4 July 2023, 17:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi BartSchouten en welkom bij de NS Community! 

Ik snap dat het erg frustrerend is wanneer je, na lang wachten, geen reactie meer ontvangt. Het is vooral overdag en 's avonds erg druk op de chat waardoor de reactie langer kan duren. Dat geldt ook voor als je gaat bellen. Als je door de virtuele assistent (in de chat) wordt doorverbonden naar één van de medewerkers, wordt er bij drukte wel aangegeven dat er een lange wachttijd is. Maar als je eenmaal een medewerker in de chat hebt, zou het gesprek wel soepel verder moeten lopen. Ik durf dan ook niet te zeggen waarom je geen reactie meer hebt ontvangen nadat jouw gegevens zijn opgevraagd. Het is ook mogelijk om een berichtje via Twitter of Facebook te sturen naar onze klantenservice. Ook dit kan even duren voordat je reactie hebt. Op dit moment is dat 2 tot 4 uur, maar zo hoef je niet de hele tijd aan de telefoon te zitten of te wachten op de chat en kun je tussendoor andere dingen doen.

Ik zal jouw suggestie zeker intern doorzetten ter verbetering van de dienstverlening.

Reputatie 7
Badge

Het is vooral overdag en 's avonds erg druk op de chat waardoor de reactie langer kan duren

Zeg je nou eigenlijk 'bel maar 's nachts?'

Reputatie 6
Badge +2

Zeg je nou eigenlijk 'bel maar 's nachts?'

Nee totaal niet 😂. Mag natuurlijk wel, ook dan is de klantenservice te bereiken. 

Reputatie 3

Er is een medewerker gekomen via de chat die mijn gegevens vroeg en vervolgens heeft hij niet meer gereageerd

 

Dit doen ze expres, gebeurd bij mij ook iedere keer. 
Dan kunnen ze zeggen dat de wachttijd heel kort is, aangezien die ophoud als ze hun eerste reactie hebben verstuurd. 
Ik heb ooit 3 uur moeten wachten na een eerste vraag. 

 

Ik heb al weken hetzelfde probleem! Uren en uren wachttijd (geen minuten!!!) Ik heb het 4 keer geprobeerd, op verschillende momenten van de dag (en ook 's nachts). Eindelijk heeft vandaag iemand geantwoord. Maar ook dit gaat erg langzaam en uiteindelijk verdween de collega zonder enige kennisgeving!!!😓

Reputatie 6

Hey Trixi77. Welkom bij de NS Community. 

Ik snap je frustratie zeker, maar het is niet nodig om een dubbele post hiervoor te maken. Je kunt ook altijd nog een van onze andere kanalen proberen als je te lang wacht op een kanaal, dat wil ook nog wel eens helpen om sneller in contact te komen met de klantenservice! 

Hey Trixi77. Welkom bij de NS Community. 

Ik snap je frustratie zeker, maar het is niet nodig om een dubbele post hiervoor te maken. Je kunt ook altijd nog een van onze andere kanalen proberen als je te lang wacht op een kanaal, dat wil ook nog wel eens helpen om sneller in contact te komen met de klantenservice! 

Een dubbele post op één kanaal of dezelfde post via meerdere kanalen? Organisatorisch lijkt mij de laatste optie voor de klantenservice een zwaardere belasting. ;)

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb al weken hetzelfde probleem! Uren en uren wachttijd (geen minuten!!!) Ik heb het 4 keer geprobeerd, op verschillende momenten van de dag (en ook 's nachts). Eindelijk heeft vandaag iemand geantwoord. Maar ook dit gaat erg langzaam en uiteindelijk verdween de collega zonder enige kennisgeving!!!😓

Chat is ‘s nachts niet open.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met X (dm) en Facebook (pb).

Hey Trixi77. Welkom bij de NS Community. 

Ik snap je frustratie zeker, maar het is niet nodig om een dubbele post hiervoor te maken. Je kunt ook altijd nog een van onze andere kanalen proberen als je te lang wacht op een kanaal, dat wil ook nog wel eens helpen om sneller in contact te komen met de klantenservice! 

Een dubbele post op één kanaal of dezelfde post via meerdere kanalen? Organisatorisch lijkt mij de laatste optie voor de klantenservice een zwaardere belasting. ;)

Bedankt voor je reactie en begrip. Het aansluiten bij alle mogelijke kanalen is precies wat ik heb gedaan, allemaal, inclusief bellen.
Ik zal mijn dubbele reactie verwijderen. Mvg.

Trixi

Ik heb al weken hetzelfde probleem! Uren en uren wachttijd (geen minuten!!!) Ik heb het 4 keer geprobeerd, op verschillende momenten van de dag (en ook 's nachts). Eindelijk heeft vandaag iemand geantwoord. Maar ook dit gaat erg langzaam en uiteindelijk verdween de collega zonder enige kennisgeving!!!😓

Update: probleem eindelijk opgelost na 6 lange verzoekjes… hopelijk zal de terugbetaling vlot verlopen

Reageer