Skip to main content

Ik heb een tijdje terug (1 oktober) mijn telefoon verloren in de trein, het was erg vroeg en door de stress mijn spullen die gevallen waren in mijn tas te doen stapte ik uit zonder telefoon. Super stom natuurlijk, en heb vrijwel direct een melding gedaan samen met mijn collega. Ik had hier niet direct van teruggehoord, en toen ik terughoorde was het nog niet gevonden. Nu heb ik een service van google kunnen gebruiken die mijn telefoon kon traceren, en hierop zelfs geluiden kon afspelen. Ik heb dit geprobeerd maar kwam er niet ver mee, ik kwam er alleen wel achter dat hij eerst op station amsterdam centraal was en daarna op station utrecht centraal. Lijkt me heel waarschijnlijk dat hij in het depot is- dus hoe is hij niet gevonden?
Toen ik een beetje verder ging uitzoeken kwam ik erachter dat men met beschrijvingen werkt i.p.v. met foto's of iets dergelijks. Wat als er dan een net onherkenbaar klinkende beschrijving tussen was? Het is namelijk ook niet echt een bekend merk, dit is de enige smartphone dat dit merk maakt, verder maken ze alleen gsm's en huistelefoons. En het lijkt alsof er een hoesje of decoratie o.i.d. op zit terwijl dit gewoon bij de telefoon hoort. Kortom, er kan dus iets mis gegaan zijn in de beschrijving van de telefoon waardoor er geen match is gevonden. Inmiddels is het dan ook 21 dagen verder en zijn ze gestopt met zoeken naar mijn telefoon.

Ik had ze ook meerdere malen gebeld en heb toen steeds hetzelfde antwoord gekregen waar ik geen stap verder mee kwam.

Is er nog een manier om dit op te lossen? Ik zou hem heel graag terug willen omdat er toch wel persoonlijke dingen op staan. Ik hoop dat men kan voorstellen hoe frustrerend dit hele gebeuren is geweest en hoeveel stress het me heeft opgeleverd, om precies te kunnen zien waar hij is en steeds verteld te worden dat men niets kon doen, alleen maar wachten wetend dat het niet gevonden zou worden.

Ik had het beste gewoon gelijk naar amsterdam centraal kunnen gaan denk ik.

Is dit herkenbaar voor anderen? Hoe wordt alles precies geregeld? Ik zou in ieder geval willen weten wat er mis is gegaan, zodat ook als er niks te doen valt, ik tenminste weet wat er is gebeurd.

Wij zijn ook maar reizigers en kunnen geen informatie inzien en dus ook geen antwoord geven op de vraag wat er is mis gegaan.

Wat u het beste kunt doen is het formulier nog een keer invullen met dit keer duidelijke informatie zoals het merk telefoon, kleur van telefoon of hoesje, bijzondere kenmerken (denk bijvoorbeeld aan een deukje of kras) en misschien de details van de achtergrond die op uw vergrendelscherm zichtbaar is? 

Het lijkt me dat uw telefoon inmiddels al wel leeg is, maar ik denk dat ze daar wel even uw telefoon op de lader kunnen 'gooien' om te zien wat voor achtergrond er op zit.

De details die het meest nutteloos lijken kunnen het verschil maken 😊.

Ik hoop het niet maar het kan ook zijn dat iemand de telefoon mee heeft genomen en het zelf houdt.

Reageer