Skip to main content

Ik heb meerdere malen bij NS aan dat ik door foutieve informatie van NS op de trein, gestrand was en door de goedheid van een vriendin uiteindelijk ben thuisgekomen.

Deze had alleen wel €20,- in benzine kosten gemaakt.

Ik heb die vriendin moeten inschakelen omdat NS die avond alles behalve behulpzaam was.

Alleen weigert NS mij die kosten te compenseren want zo staat dat in hun voorwaarden volgens hun. (Snelle google zoekopdracht is dat niet mee te vinden) 

Overigens gooide 2 bij de klantenservice de hoorn erop.

Ik wil nu mijn kosten terug want deze zijn gemaakt door een fout van NS.

 

NS heeft geen verkeerde informatie gegeven, er is gewoon niet goed opgelet. De trein vanaf Soest-Zuid is een pendel tussen Baarn en Utrecht. Het is niet goed dat er een verkeerd eindstation aan de buitenkant van de trein staat, zeker niet als de trein richting Baarn en de trein richting Utrecht vanaf hetzelfde perron bertrekken. Maar er zit 11 minuten tussen de trein naar Baarn en de trein naar Utrecht. Het is aan de reiziger om op te letten dat hij/zij in de juiste trein stapt.  De vertrektijd had een indicatie kunnen zijn dat er iets niet klopte. 

Voor zover ik weet is ieder station voorzien van witte borden met blauwe letters op perron en/of digitale borden aan het begin van station.

Keurig uitgecheckt en weer ingecheckt op station Baarn gezien er vanaf Baarn weer teruggereisd werd langs Soest-Zuid?

20 euro voor benzinekosten is aardig veel. Zoals klantenservice heeft aangegeven worden benzinekosten (overigens geldt dit ook voor alle zelf geregeld vervoer) niet terug betaald. Er kan een klacht ingediend worden over het verkeerde bordje, maar er is op een verkeerde tijd ingestapt. Is er contact geweest met de klantenservice voor er zelf vervoer geregeld werd?


NS heeft geen verkeerde informatie gegeven, er is gewoon niet goed opgelet. De trein vanaf Soest-Zuid is een pendel tussen Baarn en Utrecht. Het is niet goed dat er een verkeerd eindstation aan de buitenkant van de trein staat,

Dus heeft NS verkeerde informatie gegeven.


Maar feit blijft dat u zelf in een verkeerde trein bent gestapt. De thuisbrengplicht is voor situaties waarin reizigers door vertraging of uitval niet meer op de plaats van bestemming kunnen komen.  

Op een Google foto is te zien dat Soest Zuid op het perron een TP7 scherm heeft, dat is een scherm met een overzicht van eerstvolgend vertrekkende treinen. Daarop is dan te zien dat de trein naar Baarn om xx:24 of xx:54 vertrekt en 10 minuten later de trein naar Utrecht. Functioneerde dit scherm en heeft u daarop gekeken?

 

 

Feit is dat ik door verkeerde info van NS in de verkeerde trein ben gestapt. Ik heb bij de incheck paal die te zien is op de foto ingecheckt maar gezien het feit dat t al donker en wel was heb ik wel een paal zien staan maar niet wat daarop stond.


NS heeft geen verkeerde informatie gegeven, er is gewoon niet goed opgelet. De trein vanaf Soest-Zuid is een pendel tussen Baarn en Utrecht. Het is niet goed dat er een verkeerd eindstation aan de buitenkant van de trein staat, zeker niet als de trein richting Baarn en de trein richting Utrecht vanaf hetzelfde perron bertrekken. Maar er zit 11 minuten tussen de trein naar Baarn en de trein naar Utrecht. Het is aan de reiziger om op te letten dat hij/zij in de juiste trein stapt.  De vertrektijd had een indicatie kunnen zijn dat er iets niet klopte. 

Voor zover ik weet is ieder station voorzien van witte borden met blauwe letters op perron en/of digitale borden aan het begin van station.

Keurig uitgecheckt en weer ingecheckt op station Baarn gezien er vanaf Baarn weer teruggereisd werd langs Soest-Zuid?

20 euro voor benzinekosten is aardig veel. Zoals klantenservice heeft aangegeven worden benzinekosten (overigens geldt dit ook voor alle zelf geregeld vervoer) niet terug betaald. Er kan een klacht ingediend worden over het verkeerde bordje, maar er is op een verkeerde tijd ingestapt. Is er contact geweest met de klantenservice voor er zelf vervoer geregeld werd?

Er was wel degelijk verkeerde info gegeven. Een reiziger mag ervan uit gaan dat de info op de trein klopt. 

En ja er is klantenservice contact geweest voordat ik ander vervoer regelde.


Reiziger mag er vanuit gaan dat info op de trein klopt, terwijl deze niet in overeenstemming is met vertrektijd (want die klopte niet) en met wat op de borden staat aangegeven?

Als bij het klantenservice contact is aangegeven dat men geen aansluitend vervoer regelt omdat de treinen naar jouw eindstation niet vertraagd waren, staat het vrij om zelf wat te regelen, maar wel tegen eigen kosten. De trein waar jij in stapte vertrok op een andere tijd dan de geplande trein naar Utrecht. Je had je dan kunnen afvragen of het wel de goede trein was in plaats van in te stappen.


Reiziger mag er vanuit gaan dat info op de trein klopt, terwijl deze niet in overeenstemming is met vertrektijd (want die klopte niet) en met wat op de borden staat aangegeven?

Het is niet aan de reiziger om te bepalen wat er wel en niet klopt aan de info die NS verstrekt. Als NS verkeerde informatie verstrekt, dan zijn de gevolgen daarvan voor rekening van NS.

Het beste is een formele klacht indienen.


Reiziger mag er vanuit gaan dat info op de trein klopt, terwijl deze niet in overeenstemming is met vertrektijd (want die klopte niet) en met wat op de borden staat aangegeven?

 

Het beste is een formele klacht indienen.

Iets wat ik ook zeker ga doen, dankjewel voor die info daarover :)


NS heeft geen verkeerde informatie gegeven, er is gewoon niet goed opgelet. De trein vanaf Soest-Zuid is een pendel tussen Baarn en Utrecht. Het is niet goed dat er een verkeerd eindstation aan de buitenkant van de trein staat, zeker niet als de trein richting Baarn en de trein richting Utrecht vanaf hetzelfde perron bertrekken. Maar er zit 11 minuten tussen de trein naar Baarn en de trein naar Utrecht. Het is aan de reiziger om op te letten dat hij/zij in de juiste trein stapt.  De vertrektijd had een indicatie kunnen zijn dat er iets niet klopte. 

Voor zover ik weet is ieder station voorzien van witte borden met blauwe letters op perron en/of digitale borden aan het begin van station.

Keurig uitgecheckt en weer ingecheckt op station Baarn gezien er vanaf Baarn weer teruggereisd werd langs Soest-Zuid?

20 euro voor benzinekosten is aardig veel. Zoals klantenservice heeft aangegeven worden benzinekosten (overigens geldt dit ook voor alle zelf geregeld vervoer) niet terug betaald. Er kan een klacht ingediend worden over het verkeerde bordje, maar er is op een verkeerde tijd ingestapt. Is er contact geweest met de klantenservice voor er zelf vervoer geregeld werd?

Natuurlijk heeft de reiziger een eigen verantwoordelijkheid.

Maar (vooralsnog) weten we niet, of TS de reis vanaf Soest-Zuid richting Utrecht C vaker maakt en daarom de exacte vertrektijden uit het hoofd weet. Bovendien: de trein kan vertraagd zijn.

En dan nog: als de bestemming op de trein een andere bestemming toont dan die op het bord, wat verwacht je in zo’n geval van de reiziger?

De smartphone tevoorschijn halen en de reisinformatie checken, met als risico dat die trein gemist wordt? Op zoek naar de conducteur of naar het bord met de vertrekstaat? Instappen en het mede-reizigers vragen met het risico dat men inderdaad de verkeerde kant op reist omdat de deuren worden gesloten? 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat TS in de trein stapte, in de veronderstelling zijnde dat die naar Utrecht rijdt, vooral omdat de trein als bestemming Utrecht toont. Ik begrijp ook, dat NS niet elk verzoek om alternatief vervoer zo maar te vergoeden niet honoreert maar  wat meer empathie kan best. En empathie op dit forum kost niets. Het bestraffende vingertje is niet altijd nodig. Het lijkt tegenwoordig gewoonte, iemand die iets vraagt met wantrouwen te bejegenen.


Feit is dat ik door verkeerde info van NS in de verkeerde trein ben gestapt. Ik heb bij de incheck paal die te zien is op de foto ingecheckt maar gezien het feit dat t al donker en wel was heb ik wel een paal zien staan maar niet wat daarop stond.

Zo'n scherm is verlicht dus ook te lezen wanneer het donker is, tenzij deze defect is, vandaar ook de vraag of deze functioneerde . Maar dan moet u er wel op kijken. Daarnaast zit er 10 minuten tussen de vertrektijd van de trein naar Baarn en die naar Utrecht. U bent dan niet op de vertrektijd van de trein naar Utrecht ingestapt maar vroeger. Was het soms ook te donker om op de klok of uw eigen horloge te kijken? U probeert nu uw eigen vergissing af te wentelen op NS. 


Feit is dat ik door verkeerde info van NS in de verkeerde trein ben gestapt. Ik heb bij de incheck paal die te zien is op de foto ingecheckt maar gezien het feit dat t al donker en wel was heb ik wel een paal zien staan maar niet wat daarop stond.

Zo'n scherm is verlicht dus ook te lezen wanneer het donker is, tenzij deze defect is, vandaar ook de vraag of deze functioneerde . Maar dan moet u er wel op kijken. Daarnaast zit er 10 minuten tussen de vertrektijd van de trein naar Baarn en die naar Utrecht. U bent dan niet op de vertrektijd van de trein naar Utrecht ingestapt maar vroeger. Was het soms ook te donker om op de klok of uw eigen horloge te kijken? U probeert nu uw eigen vergissing af te wentelen op NS. 

Dan zal deze wel defect geweest zijn anders had ik het wel kunnen lezen. Tevens rijdt ik dit traject normaliter nooit, mijn treinverkeer is hoofdzakelijk binnen zeeland. Ik heb mij nergens in vergist, ik hoor ervanuit te kunnen gaan dat de info op de trein klopt. Moet ik dan voortaan nog maar 300x alle reisplanners e.d. checken? 

In deze situatie zit 1 foute partij en dat is NS met diens desinformatie.

Maar goed, ik heb al een nuttige reactie gehad dus ik sluit dit draadje graag af.


@Treinreizigerd:

Het valt me nog mee, dat u niet verweten wordt, dat u niet naar de koplampen en sluitlichten van de trein hebt gekeken. Daaruit valt immers op te maken, in welke richting de trein gaat vertrekken.

Maar goed: wellicht even ter geruststelling: het lijkt erop dat het merendeel van de reageerders op dit forum, zeer frequente en fervente treinreizigers zijn. Daarom kunnen zij van elk station de precieze vertrektijden en bestemmingen uit het hoofd opdreunen, weten van elk perron exact waar de borden, palen, zuilen en wie weet wat nog meer staat. Daardoor kunnen zij zich niet voorstellen dat iemand in de verkeerde trein stapt, ongeacht wat er op de trein als bestemming is aangegeven.

Soort van beroepsdeformatie.

Succes met uw claim of klacht 👍✍️🤝


Daarnaast zit er 10 minuten tussen de vertrektijd van de trein naar Baarn en die naar Utrecht. bent dan niet op de vertrektijd van de trein naar Utrecht ingestapt maar vroeger. Was het soms ook te donker om op de klok of uw eigen horloge te kijken? U probeert nu uw eigen vergissing af te wentelen op NS. 

Bingo @Momo 


@Treinreizigerd:

Succes met uw claim!

Nog even ter geruststelling: het lijkt erop dat het merendeel van de reageerders op dit forum, zeer frequente en fervente treinreizigers zijn. Daarom kunnen zij van elk station de precieze vertrektijden en bestemmingen uit het hoofd opdreunen, weten van elk perron exact waar de borden, palen, zuilen en wie weet wat nog meer staat. Daardoor kunnen zij zich niet voorstellen dat iemand in de verkeerde trein stapt, ongeacht wat er op de trein als bestemming is aangegeven.

Soort van beroepsdeformatie.

Nee, ik ben niet echt een frequente en fervente treinreiziger die alles van alle stations weet. Ik weet het alleen van de paar stations waar ik regelmatig kom (of kwam). Van andere stations weet ik dat niet, wat voor mij betekent dat ik dan extra alert ben en bv van tevoren de vertrektijden goed bekijk (via de reisplanner en misschien ter plekke ook nog de gele vertrekstaat) en bij aankomst op een station let op op de daar aanwezige schermen (in dit geval dan alleen een TB7). Als ik dan een trein naar Utrecht moet hebben die om xx:34 vertrekt volgens de info dan stap ik niet zomaar in een trein die 10 minuten vroeger (of misschien 8 of 9 bij een paar minuten vertraging) vertrekt. Desnoods vraag ik dan nog aan de conducteur of een andere reiziger of die trein de trein naar Utrecht is. En als ik dan alsnog in de verkeerde trein stap zal ik niet bij NS compensatie van gemaakt benzine kosten eisen, dan is het mijn eigen fout waar ik zelf voor de kosten op draai. 


Soest Zuid is wel een bijzonder geval. Er is maar één spoor, dus treinen in beide richtingen (Baarn en Utrecht Centraal) vertrekken vanaf dezelfde plek. Als je niet weet in welke richting je trein gaat dan kun je in een trein terechtkomen die de verkeerde kant op gaat.

Je moet maar net weten dat een trein die naar Baarn gaat daar 15 minuten stilstaat en vervolgens weer terugrijdt. 

 


Klopt. Als je daar niet bekend bent dan is een vergissing zo gemaakt. Die treinen naar Baarn en Utrecht ontmoeten elkaar dan op het volgende station Soest. En de volgende halte Soestdijk is ook éénsporig.


 

 

Dan zal deze wel defect geweest zijn anders had ik het wel kunnen lezen. Tevens rijdt ik dit traject normaliter nooit, mijn treinverkeer is hoofdzakelijk binnen zeeland. Ik heb mij nergens in vergist, ik hoor ervanuit te kunnen gaan dat de info op de trein klopt. Moet ik dan voortaan nog maar 300x alle reisplanners e.d. checken? 

In deze situatie zit 1 foute partij en dat is NS met diens desinformatie.

Maar goed, ik heb al een nuttige reactie gehad dus ik sluit dit draadje graag af.

Dat het bord defect was, is een aanname, eerder geef je aan dat er geen bord stond. Je hebt gewoon niet opgelet. Je bent gewoon zonder naar de klok en op borden te kijken in een trein gestapt. En stelt dan dat NS de enige partij is die een fout heeft gemaakt. Je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Op dit moment ben ik geen frequente reiziger, maar check altijd de reisplanner, nu en in het verleden, op vaste trajecten en nieuwe trajecten. Zo kon ik paar jaar geleden op tijd op het station zijn waar mijn internationale trein zou vertrekken door voor een bus te kiezen. Door en een ruime marge nemen (niet de laatste mogelijkheid om op tijd te komen) en na aanleiding van digitale bord op station de reisplanner te raadplegen.


 

 

Dan zal deze wel defect geweest zijn anders had ik het wel kunnen lezen. Tevens rijdt ik dit traject normaliter nooit, mijn treinverkeer is hoofdzakelijk binnen zeeland. Ik heb mij nergens in vergist, ik hoor ervanuit te kunnen gaan dat de info op de trein klopt. Moet ik dan voortaan nog maar 300x alle reisplanners e.d. checken? 

In deze situatie zit 1 foute partij en dat is NS met diens desinformatie.

Maar goed, ik heb al een nuttige reactie gehad dus ik sluit dit draadje graag af.

Dat het bord defect was, is een aanname, eerder geef je aan dat er geen bord stond. Je hebt gewoon niet opgelet. Je bent gewoon zonder naar de klok en op borden te kijken in een trein gestapt. En stelt dan dat NS de enige partij is die een fout heeft gemaakt. Je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Op dit moment ben ik geen frequente reiziger, maar check altijd de reisplanner, nu en in het verleden, op vaste trajecten en nieuwe trajecten. Zo kon ik paar jaar geleden op tijd op het station zijn waar mijn internationale trein zou vertrekken door voor een bus te kiezen. Door en een ruime marge nemen (niet de laatste mogelijkheid om op tijd te komen) en na aanleiding van digitale bord op station de reisplanner te raadplegen.

Met t zeggen dat er geen bord stond bedoelde ik die grote borden die op de gemiddelde stations staan. Niet een klein bordje met lettertype 10 in het donker.

Fijn om te lezen dat ik op een traject waar ik normaliter nooit reis had moete ruiken dat de trein die als eindbestemming utrecht centraal aangaf eigenlijk de sprinter naar Baarn was en dat deze machinist (of wie er dan ook verantwoordelijk is voor die borden op de trein) al enthousiast de eindbestemming van de nieuwe rit die die vanaf Baarn zou maken.

Overigens stel de goede info had op de zijkant van de trein inplaats van de misinformatie was er nooit iets gebeurt dan was ik gewoon goed thuis gekomen. 


Kleine update na nog een aantal extra telefoontjes heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij uit coulance €15,- heeft laten overmakeb.


Kleine update na nog een aantal extra telefoontjes heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij uit coulance €15,- heeft laten overmakeb.

En nu ga je bellen om de telefoonkosten vergoed te krijgen, want ja het was fout van NS dat jij in de verkeerde trein was gestapt, niet van jou? Want NS had ook geen grote borden, geen klok, geen omroep. En NS heeft hun fout toegegeven door iets te compenseren waar jij niet eens een bon van kan overleggen voor benzine waarmee je minstens 60km kan afleggen.

Sorry, het bordje op de trein was fout. Maar voor de rest was het eigen verantwoordelijkheid om in een trein te stappen, die op een heel andere tijd vertrok dan de trein die jij moest hebben, zonder dat er een omroep over vertraagde of extra trein en zonder dat jij de tijd had gecheckt. Blijkbaar wist je wel precies welke verbinding je moest hebben om die laatste bus te hebben, of had je die zonder deze fout ook gemist? Lesje voor de volgende keer goed checken, meer marge inbouwen en wees blij dat je na veel zeuren compensatie hebt gekregen.


Sorry, het bordje op de trein was fout. Maar voor de rest was het eigen verantwoordelijkheid om in een trein te stappen, [...]

Accepteer nu eens gewoon dat er ook mensen zijn die de door NS verstrekte informatie geloven en daarnaar handelen en niet alles in twijfel trekken.


Kleine update na nog een aantal extra telefoontjes heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij uit coulance €15,- heeft laten overmakeb.

En nu ga je bellen om de telefoonkosten vergoed te krijgen, want ja het was fout van NS dat jij in de verkeerde trein was gestapt, niet van jou? Want NS had ook geen grote borden, geen klok, geen omroep. En NS heeft hun fout toegegeven door iets te compenseren waar jij niet eens een bon van kan overleggen voor benzine waarmee je minstens 60km kan afleggen.

Sorry, het bordje op de trein was fout. Maar voor de rest was het eigen verantwoordelijkheid om in een trein te stappen, die op een heel andere tijd vertrok dan de trein die jij moest hebben, zonder dat er een omroep over vertraagde of extra trein en zonder dat jij de tijd had gecheckt. Blijkbaar wist je wel precies welke verbinding je moest hebben om die laatste bus te hebben, of had je die zonder deze fout ook gemist? Lesje voor de volgende keer goed checken, meer marge inbouwen en wees blij dat je na veel zeuren compensatie hebt gekregen.

Sorry maar wat een kinderachtige reactie.

Stel NS had direct gedaan wat ze hadden horen te doen en gevraagd om de bon dan had ik zeker wel proberen de bon te bemachtigen. Stel, ik had de bon niet kunnen vinden en NS had gezegd: "Sorry maar zonder bon kunnen wij niks voor u doen" had ik me er ook bij neergelegd. Maar het feit dat NS al gelijk met nee kwam, (vraag om iets als een bon nooit gehad van hun)

Het feit dat jij verwacht dat iemand die nooit eerder dat traject heeft gerezen maar moet raden dat de trein waar Utrecht Centraal op stond richting baarn zou gaan toont weinig tot geen empathie.

Het is ook van de zotte dat ik zoveel heb moeten vragen om de rechtmatige compensatie.

Overigens was ik die dag bij famillie en wilde graag daar zo lang mogelijk blijven, beetje jammer als je dan moet zeggen: "Sorry moet vroeg weg want NS kan verkeerde info op zn trein hebben staan"

 


Accepteer nu eens gewoon dat er ook mensen zijn die de door NS verstrekte informatie geloven en daarnaar handelen en niet alles in twijfel trekken.

 

Accepteer dan ook dat er meerdere manieren zijn waarop je kunt bepalen welke trein je moet hebben en je niet alleen uit moet gaan van wat er op de trein staat. Zoals de reisplanner waarin je je reis plant en je een vertrektijd van de trein vindt, dan moet je niet in een trein stappen die aanmerkelijk eerder dan die vertrektijd vertrekt (een enkele keer vertrekt een trein 1 of 2 minuten te vroeg, maar veel meer dan dat zal het niet zijn). Daarnaast de aanwezige informatieschermen, in dit geval geen perronscherm zoals de meeste stations hebben maar alleen maar een scherm met de eerst vertrekkende treinen, maar juist daaop zie je dat er 2 treinen kort na elkaar naar verschillende bestemmingen gaan. En dan is er altijd nog de oude gele vertrekstaat. Mogelijk was TS ook heen gereisd met de trein, dan zou ik zelf als ik niet bekend zou zijn met het station, al bij het verlaten van het station op de heenreis even kijken op die vertrekstaat, gewoon omdat ik geen smartfoon heb en dus niet onderweg de reisplanner kan checken. Dus op zeker deze 3 manieren kun je dan de juiste informatie tot je nemen, tegen 1 onjuiste op de trein zelf. En als uiterste manier is er de HC aan wie iets te vragen is, die moet bij een stationnement toch de trein uit voor de vertrekprocedure.

 

Ik heb een paar jaar geleden iets dergelijks bij de hand gehad, niet met een trein maar met een bus. Ergens in the middle of nowhere in een dorpje op de Veluwe waar ik niet bekend ben moest ik later op de avond met een bus terug naar Apeldoorn om vanaf daar de trein te nemen, ik stond op de juiste tijd bij de juiste halte (want dat had ik van tevoren gecheckt) en de bus die aan kwam rijden gaf wel het juiste nummer aan maar ipv Apeldoorn stond er Heerde. Toch maar die bus laten stoppen en gevraagd aan de chauffeur of die naar Apeldoorn ging, bleek dat hij vergeten was de bestemming weer te veranderen na vertrek uit Heerde. Maar ik begrijp nu dat ik maar had moeten aannemen dat de bus echt naar Heerde ging ipv Apeldoorn (want ja, dat werd aangegeven) en niet in had moeten stappen maar wachten op de “echte” bus naar Apeldoorn. 


Sorry, het bordje op de trein was fout. Maar voor de rest was het eigen verantwoordelijkheid om in een trein te stappen, [...]

Accepteer nu eens gewoon dat er ook mensen zijn die de door NS verstrekte informatie geloven en daarnaar handelen en niet alles in twijfel trekken.

Op de borden en in de reisplanner stond het goed. Maar die zijn niet geraadpleegd op het moment dat er een trein stond met bordje Utrecht er op. Ik zelf zou dan twijfelen als de vertrektijd zoveel verschilt met de geplande vertrektijd. Net dat als ik zoveel verschillende vervoerders nodig heb om thuis te komen een ruime marge zou inbouwen en niet kies voor de laatste reismogelijkheid. Zeker niet als ik reis op een traject waar ik (bijna) nooit op reis. Maar wie ben ik. Dat is geen sorry zeggen tegen de familie want NS kan een verkeerd bordje op de trein zetten, maar gewoon gezond verstand. Op zo'n traject kan vanalles gebeuren. Ook een bus kan uitvallen of vertraging oplopen, waardoor je een aansluiting mist.

@Treinreizigerdje mag mij kinderachtig vinden, maar mag ik jou dan een dreinzende kleuter vinden met jouw alleen NS is fout? En nee, die compensatie was niet rechtmatig, maar coulance. De trein was niet vertraagd, de thuisbrengplicht was niet van toepassing.


Accepteer nu eens gewoon dat er ook mensen zijn die de door NS verstrekte informatie geloven en daarnaar handelen en niet alles in twijfel trekken.

Accepteer dan ook dat er meerdere manieren zijn waarop je kunt bepalen welke trein je moet hebben en je niet alleen uit moet gaan van wat er op de trein staat.

Een ervaren reiziger weet dat (en ik zou zelf ook meerdere bronnen checken want ik heb ook al te veel meegemaakt) maar je mag er niet van uitgaan dat iedereen hetzelfde is en hetzelfde denkt.


Sorry, het bordje op de trein was fout. Maar voor de rest was het eigen verantwoordelijkheid om in een trein te stappen, [...]

Accepteer nu eens gewoon dat er ook mensen zijn die de door NS verstrekte informatie geloven en daarnaar handelen en niet alles in twijfel trekken.

Op de borden en in de reisplanner stond het goed. Maar die zijn niet geraadpleegd op het moment dat er een trein stond met bordje Utrecht er op. Ik zelf zou dan twijfelen als de vertrektijd zoveel verschilt met de geplande vertrektijd. Net dat als ik zoveel verschillende vervoerders nodig heb om thuis te komen een ruime marge zou inbouwen en niet kies voor de laatste reismogelijkheid. Zeker niet als ik reis op een traject waar ik (bijna) nooit op reis. Maar wie ben ik. Dat is geen sorry zeggen tegen de familie want NS kan een verkeerd bordje op de trein zetten, maar gewoon gezond verstand. Op zo'n traject kan vanalles gebeuren. Ook een bus kan uitvallen of vertraging oplopen, waardoor je een aansluiting mist.

@Treinreizigerdje mag mij kinderachtig vinden, maar mag ik jou dan een dreinzende kleuter vinden met jouw alleen NS is fout? En nee, die compensatie was niet rechtmatig, maar coulance. De trein was niet vertraagd, de thuisbrengplicht was niet van toepassing.

Het moment van aankomst en vertrek is zo kort dat ik dan niet uitgebreid op onderzoek uitga of de trein die zegt ik ga naar A niet per ongeluk eerst naar B ga.

De info die ik had was dat ik de sprinter naar Utrecht Centraal moest hebben ergens tussen 19.25 en 19.35.

Ik ben met die info het perron opgelopen en blijkbaar ben je niet slim als er een trein aan komt rijden die op t bordje zegt: Utrecht Centraal en dat je dan vol goed vertrouwen in NS die trein in stapt. Blijkbaar moet je eerst nog als Sherlock Holmes op zoek gaan naar de eigenlijke eindbestemming van die trein.

Bijzondere is dat stel een bus had uitgevallen, dan had connexion tegen mij gezegd (spreek uit ervaring): "Wat vervelend dat u nu niet meer thuis kan komen door ons, we regelen een taxi voor u" Iets wat NS verzuimde te doen.

Jij mag mij een dreinzende kleuter vinden. That's your opinion and you're entitled to it.

 


Reageer