Wij (NS) zijn totaal bereid uw klachten aan te nemen, maar wat we ermee doen blijft een mysterie voor u

  • 1 October 2023
  • 6 reacties
  • 474 Bekeken

Badge +3

Zag deze voor het eerst, en probeerde niet te hard te lachen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/service-verbeteren/en-hoe-is-je-reis.html

Zo wordt een melding over een vieze trein direct doorgezet naar de juiste afdeling.

Dat is leuk maar die trein gaat niet schoner worden. Wellicht ruimt iemand de kots of andere rommel op? Tip: zeg dat er bloed ligt 😅

En ook onderwerpen die minder snel zijn op te lossen nemen we serieus.

De gemiddelde reiziger heeft die ervaring niet. Sterker nog, serieuze klachten worden in eerste instantie intern afgehandeld en daar krijg je geen feedback over (hooguit een bevestiging).

Via https://x.com/Daniellevoetbal/status/1708548991791608013 (en de reactie van Webcare dus over een klacht indienen en/of je ideeën delen)


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De gemiddelde reiziger heeft die ervaring niet. Sterker nog, serieuze klachten worden in eerste instantie intern afgehandeld en daar krijg je geen feedback over (hooguit een bevestiging).

NS houdt zich bij klachten duidelijk niet aan de eigen voorwaarden. Ze zeggen dat je geen reactie op je klacht hoeft te verwachten, maar in de voorwaarden staat toch duidelijk:

Als het om welke reden dan ook niet mogelijk mocht blijken om direct een oplossing te bereiken, dan geeft NS Klantenservice u uiterlijk binnen vier weken antwoord.

Reputatie 7
Badge

NS houdt zich bij klachten duidelijk niet aan de eigen voorwaarden. Ze zeggen dat je geen reactie op je klacht hoeft te verwachten, maar in de voorwaarden staat toch duidelijk:

Als het om welke reden dan ook niet mogelijk mocht blijken om direct een oplossing te bereiken, dan geeft NS Klantenservice u uiterlijk binnen vier weken antwoord.

Naar de geschillencommissie gaan had bij mij eerder opeens opvallend snel effect tegen dit probleem. NS was zelfs nog precies snel genoeg dat ik alleen nog stukken in had gediend en nog niet formeel een zaak had geopend (betaald) zodat ik dat hele verhaal nog kon stoppen zonder kosten te hebben gemaakt.

Triest dat het nodig is, maar eerdere communicatie waarin ik antwoord vroeg had geen resultaat, of in ieder geval niet tijdig. Uiteraard gaf NS aan dat het veel te lang had geduurd, maar zou mijn stap naar de geschillencommissie er niets mee te maken hebben gehad dat ik toch nog antwoord kreeg. Uiteraard kan ik niet aantonen dat die lezing onwaar was, maar om eerlijk te zijn klinkt dat voor mij niet erg geloofwaardig.

Ik heb zojuist een kaartje gekocht voor volgende week zondag. Ik had 18 februari aangeklikt, maar zag na het ophalen van mijn e ticket dat de datum op 11 februari stond. Ik heb gelijk contact opgenomen met de ns chat en het probleem uitgelegd. Ik kreeg te horen, omdat ik het ticket al had opgehaald, dat ze daar niks aan konden veranderen. Wel kreeg ik de constatering te horen dat ik inmiddels was verhuisd dus de adreswijziging kon gelijk veranderd worden. 

Nu moet ik dus opnieuw een kaartje aanschaffen, waar ik het niet mee eens ben. Ik heb uitgelegd dat ik er vrijwel gelijk achter kwam. Ik snap gerust dat als ik 2 uur later met deze constatering kom dat het een ander verhaal wordt, maar dit vind ik echt niet klantvriendelijk!!

 

 

Ik heb zojuist een kaartje gekocht voor volgende week zondag. Ik had 18 februari aangeklikt, maar zag na het ophalen van mijn e ticket dat de datum op 11 februari stond. Ik heb gelijk contact opgenomen met de ns chat en het probleem uitgelegd. Ik kreeg te horen, omdat ik het ticket al had opgehaald, dat ze daar niks aan konden veranderen. Wel kreeg ik de constatering te horen dat ik inmiddels was verhuisd dus de adreswijziging kon gelijk veranderd worden. 

Nu moet ik dus opnieuw een kaartje aanschaffen, waar ik het niet mee eens ben. Ik heb uitgelegd dat ik er vrijwel gelijk achter kwam. Ik snap gerust dat als ik 2 uur later met deze constatering kom dat het een ander verhaal wordt, maar dit vind ik echt niet klantvriendelijk!!

Voor dat je definitief op "bestellen" wordt nog expliciet de datum getoond waarop het kaartje geldig is. Helaas klikken veel mensen sneller dan ze lezen.

Reputatie 7

@KarinKim Beter volgende keer geen E-ticket aanschaffen, maar reizen met de bankpas of een ov-chipkaart. Of ter plekke vlak voor vertrek een kaartje uit de automaat halen (kost je wel 1 euro extra!) Met dit alles loop je geen risico dat er iets per ongeluk fout gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zojuist een kaartje gekocht voor volgende week zondag. Ik had 18 februari aangeklikt, maar zag na het ophalen van mijn e ticket dat de datum op 11 februari stond. Ik heb gelijk contact opgenomen met de ns chat en het probleem uitgelegd. Ik kreeg te horen, omdat ik het ticket al had opgehaald, dat ze daar niks aan konden veranderen. Wel kreeg ik de constatering te horen dat ik inmiddels was verhuisd dus de adreswijziging kon gelijk veranderd worden. 

Nu moet ik dus opnieuw een kaartje aanschaffen, waar ik het niet mee eens ben. Ik heb uitgelegd dat ik er vrijwel gelijk achter kwam. Ik snap gerust dat als ik 2 uur later met deze constatering kom dat het een ander verhaal wordt, maar dit vind ik echt niet klantvriendelijk!!

 

 

Voor betaling krijg je een pagina met de voorwaarden die je voor gelezen hebt aangeklikt. In die voorwaarden staat dat na betaling wijzigen en restitutie niet mogelijk is.

Op dezelfde pagina worden bovenaan de reisgegevens inclusief datum aangegeven. Kijk daar naar als je het nieuwe kaartje besteld. Download dat kaartje pas als je gaat reizen. Met een geopend kaartje heb je een geldig kaartje, daar krijg je geen geld voor terug, omdat deze niet ongeldig gemaakt kan worden.

Reageer