beantwoord

€ 2,64 te laag voor compensatie???

  • 24 December 2022
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 6

Beste mensen,

Ik zou voor een recente vertraging (van 30 minuten...) m’n geld terugkrijgen. Ik heb een NS Flex abonnement met 40% dalurenkorting. Dat betekent in dit geval dat ik € 2,64 zou moeten betalen voor deze reis (dat is dus al inclusief korting). Dat is ook wat de reishistorie op mijn NS zegt.

Ik heb hiervoor een claim ingediend, maar die is afgewezen vanwege "te restitueren bedrag te laag”. Kan iemand mij uitleggen hoe € 2,64 lager is dan het minimumbedrag van € 2,30? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de vertraging volgens NS net iets korter was dan 30 minuten en ze daardoor niet het hele bedrag willen uitkeren? Laten ze dat dan ook melden in plaats van dit, dan kan ik tenminste zinnig in beroep gaan.

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 December 2022, 13:07

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Bij een vertraging van 30 tot en met 59 minuten wordt de helft van de ritprijs vergoed. Als de ritprijs 2,64 euro is, dan is de helft van de ritprijs lager dan het minimumbedrag van 2,30 euro.

Reputatie 6

Hmmm, interessant, die voorwaarde ben ik in het proces nergens tegengekomen. Ik kan niet wakker liggen van zo’n bedrag, maar ik vind het toch ergerlijk dat je dat niet duidelijk genoemd wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Staat toch echt op de webpagina van NS als je vandaar uit het formulier invult. Maar jij hebt het via mijnNS aangevraagd?

Reputatie 6

Yep…

Overigens ik heb geen probleem met die 2,30 (zie originele bericht), maar wel met dat mij niet verteld was dat de vergoeding bij 30-59 de helft is...

Reputatie 7
Badge +3

Dat je bij 30-59 minuten de helft van de ritprijs terug krijgt staat ook gewoon vermeld bij de informatie. Op de pagina over Geld terug bij vertraging staat een link naar de vervoedingstabel waar dit staat. 

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Reageer