beantwoord

4 Juni gestrand in Amsterdam; recht op geld terug van uiteindelijk genomen taxi?

  • 5 June 2023
  • 11 reacties
  • 1795 Bekeken

Mijn vriendinnen en ik moesten gisteren na het concert van Harry Styles in de Arena de trein terug pakken naar Den Haag, maar er reden vanaf 23.30 geen treinen meer. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op Lelylaan station en hebben vanaf daar een taxi moeten pakken, anders waren we niet thuis gekomen gisteren avond.

Mijn vraag is nu, hebben wij recht op vergoeding van deze taxi kosten. Aangezien we studenten zijn en een taxi vanaf Amsterdam naar Den Haag vrij prijzig is.

Ik hoor het graag!

Groetjes!

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 June 2023, 08:11

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

NS heeft aangegeven op gepaste wijze om te gaan met extra kosten, maar wat dat precies betekent, is nog niet bekend. Ik raad u aan de website in de gaten te houden.

Reputatie 7
Badge +3

Of je alle kosten vergoed krijgt, is de vraag. De regel is normaal gesproken dat je reist tot het eerstvolgende station waar vanaf wel treinen rijden. En moet er contact geweest zijn met de klantenservice.

Houd de website van NS in de gaten mbt vergoeding.

@Tochjo, @bolippinkhof 

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10514729/ook-vanochtend-geen-treinen-van-en-naar-amsterdam-door-storing

In het audiofragment geeft de NS aan er RUIMAHARTIG om te gaan. (Anderhalve minuut voor het eind.)

Dat lijkt mij zeer gepast. 

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug

Ik heb, samen met nog 4 gestrande reizigers, uiteindelijk om half 1 ‘s-nachts een taxi van Utrecht naar Amsterdam genomen. Kosten €250, dus €50 per persoon. Ik heb direct mijn declaratie ingediend, maar helaas nog niets gehoord van de NS. Hoe moeilijk kan het zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb, samen met nog 4 gestrande reizigers, uiteindelijk om half 1 ‘s-nachts een taxi van Utrecht naar Amsterdam genomen. Kosten €250, dus €50 per persoon. Ik heb direct mijn declaratie ingediend, maar helaas nog niets gehoord van de NS. Hoe moeilijk kan het zijn?

Je bent niet de enige die een declaratie heeft ingediend. Reken op een paar maanden.

Wist je dat er in de Jaarbeurs slaapplekken waren gerealiseerd voor gestranden in Utrecht? Ik vraag mij of hoe dat gecommuniceerd is.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb, samen met nog 4 gestrande reizigers, uiteindelijk om half 1 ‘s-nachts een taxi van Utrecht naar Amsterdam genomen. Kosten €250, dus €50 per persoon. Ik heb direct mijn declaratie ingediend, maar helaas nog niets gehoord van de NS. Hoe moeilijk kan het zijn?

Op twitter werd aangegeven dat er momenteel inderdaad meer dan 1 1/2 maand achterstand is.

Reputatie 7
Badge +3

Iedere keer als er iets is waarbij er veel claims binnen komen is er een lange achterstand, bv bij eerdere IT storingen bij ProRail, de stakingen bij NS, de grote systeem storing bij NS van 3 april vorig jaar. 

Er is op station Utrecht CS niets relevants gecommuniceerd.

 Het werd hoe langer hoe kouder, er werd geen koffie of thee verstrekt of iets dergelijks. De NS was gewoon afwezig.

Goed nieuws!! Zonet een mail van NS ontvangen dat mijn claim is toegewezen en het geld binnen 2 weken gestort wordt.

Wellicht wordt de afhandeling van 4 juni wel snel afgehandeld…..

Reputatie 7
Badge +3

Er is op station Utrecht CS niets relevants gecommuniceerd.

 Het werd hoe langer hoe kouder, er werd geen koffie of thee verstrekt of iets dergelijks. De NS was gewoon afwezig.

Wat jammer dat er niets was. Ik hoorde achteraf via de media dat er opvang was in Utrecht. Dat NS afwezig is bij grote verstoringen gebeurt wel vaker, maar zou niet moeten.

Reageer