beantwoord

60 minuten vertraging, maar systeem maakt er automatisch 30-59 van

  • 9 november 2019
  • 4 reacties
  • 353 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur**
  • 44 reacties

Ik heb vandaag een geld terug bij vertraging claim ingedient, ik had gister namelijk een uur vertraging opgelopen. Bij de bevestiging kreeg ik ook duidelijk te zien dat ik “60 minuten of meer” had aangevinkt, maar als ik nu vervolgens in mijn NS kijk dan staat er dat dat ik 30-59 minuten vertraging had. Is dit een soort automatische actie omdat het systeem van mening is dat mijn melding over 60 minuten vertraging niet klopt?

Moet ik dan nu wachten tot ik bezwaar kan indienen voor dit aangepast kan worden?

 

De reis ging overigens als volgt:

17:52 vetrek uit Leiden (Alles was toen nog in orde)

17:57 aankomst Lammenschans, vervolgens stonden we hele tijd stil en bleek de spoorbrug defect

18:17 vertrek Lammenschans terug naar Leiden

18:22 aankomst Leiden

18:31 in de eerst volgende trein om alsnog naar mijn betemming te komen, uiteindelijk om 19:28 aangekomen in plaats van 18:24. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 november 2019, 22:53

De weergave in Mijn NS is foutief. Als uw claim wordt goedgekeurd, krijgt u wel het bedrag voor een vertraging van minstens 60 minuten terug.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

De weergave in Mijn NS is foutief. Als uw claim wordt goedgekeurd, krijgt u wel het bedrag voor een vertraging van minstens 60 minuten terug.

Ik had gisteren 17 februari 2020 hetzelfde. Ik kreeg ook de indruk dat de NS er een rommeltje van maakt. Maar het blijkt dus al een oudere fout te zijn. Waarom wordt dit niet verbeterd NS? 
En voor de duidelijkheid voor de NS programmeurs: ik vink het rondje “ meer dan 60 minuten vertraging” aan. Vervolgens krijg ik een e-mail waarin dit bevestigd wordt, maar in MijnNS staat 30-59 minuten vertraging. Voorbeeld : claim 601143745 en claim 601143677.

Reputatie 7
Badge +4

Los van wat u begrijpelijkerwijs inbrengt: Het is beter de claimnummers weg te laten. Het zijn persoonlijke nummers en alleen Klantenservice kan er wat mee. Het is hier een openbaar forum.

Badge +3

Dit schijnt een bekend probleem te zijn, maar de vergoeding zal (na goedkeuring) gewoon plaats vinden op basis van 60 minuten.

Hou het gewoon in de gaten, en ook of er wel rekening gehouden wordt met eventueel 1e klas.

Reageer