60 minuten vertraging, maar systeem maakt er automatisch 30-59 van | NS Community
beantwoord

60 minuten vertraging, maar systeem maakt er automatisch 30-59 van

  • 9 November 2019
  • 21 reacties
  • 743 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur**
  • 45 reacties

Ik heb vandaag een geld terug bij vertraging claim ingedient, ik had gister namelijk een uur vertraging opgelopen. Bij de bevestiging kreeg ik ook duidelijk te zien dat ik “60 minuten of meer” had aangevinkt, maar als ik nu vervolgens in mijn NS kijk dan staat er dat dat ik 30-59 minuten vertraging had. Is dit een soort automatische actie omdat het systeem van mening is dat mijn melding over 60 minuten vertraging niet klopt?

Moet ik dan nu wachten tot ik bezwaar kan indienen voor dit aangepast kan worden?

 

De reis ging overigens als volgt:

17:52 vetrek uit Leiden (Alles was toen nog in orde)

17:57 aankomst Lammenschans, vervolgens stonden we hele tijd stil en bleek de spoorbrug defect

18:17 vertrek Lammenschans terug naar Leiden

18:22 aankomst Leiden

18:31 in de eerst volgende trein om alsnog naar mijn betemming te komen, uiteindelijk om 19:28 aangekomen in plaats van 18:24. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 November 2019, 22:53

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +3

De weergave in Mijn NS is foutief. Als uw claim wordt goedgekeurd, krijgt u wel het bedrag voor een vertraging van minstens 60 minuten terug.

Ik had gisteren 17 februari 2020 hetzelfde. Ik kreeg ook de indruk dat de NS er een rommeltje van maakt. Maar het blijkt dus al een oudere fout te zijn. Waarom wordt dit niet verbeterd NS? 
En voor de duidelijkheid voor de NS programmeurs: ik vink het rondje “ meer dan 60 minuten vertraging” aan. Vervolgens krijg ik een e-mail waarin dit bevestigd wordt, maar in MijnNS staat 30-59 minuten vertraging. Voorbeeld : claim 601143745 en claim 601143677.

Reputatie 7
Badge +4

Los van wat u begrijpelijkerwijs inbrengt: Het is beter de claimnummers weg te laten. Het zijn persoonlijke nummers en alleen Klantenservice kan er wat mee. Het is hier een openbaar forum.

Badge +3

Dit schijnt een bekend probleem te zijn, maar de vergoeding zal (na goedkeuring) gewoon plaats vinden op basis van 60 minuten.

Hou het gewoon in de gaten, en ook of er wel rekening gehouden wordt met eventueel 1e klas.

Badge +3

Zou dit topic uit het archief mogenEdit: dat is gedaan

Het probleem speelt namelijk nog steeds (foutieve weergave 30-59 minuten in Mijn NS terwijl het 60+ moet zijn).

1e klas lijkt ook niet helemaal goed te gaan?

Heb je een voorbeeld die ik kan doorsturen om dit euvel op te lossen?

Badge +3

Heb je een voorbeeld die ik kan doorsturen om dit euvel op te lossen?

Het ging om iemand op Twitter die ik wilde verwijzen naar de informatie in dit topic.

https://twitter.com/ELaurijssens/status/1537848495058690049

Maar hoe kan het dat ik 60+ opgeef en in het systeem dan 30-59 komt te staan? Bovendien krijg ik wel een bevestiging voor 60+ minuten in de mail. Als softwaremens zeg ik dan: hier zit een bug in.

Reputatie 3

Heb je een voorbeeld die ik kan doorsturen om dit euvel op te lossen?

Ik kan best een claimnummer o.i.d. doorsturen, maar volgens mij gaat dit bij elke claim verkeerd. Je collega's zouden dus elke willekeurige 60+ claim erbij kunnen pakken.

Er wordt wel gewoon toegekend (of afgewezen) op basis van 60+ minuten vertraging. Het wordt alleen verkeerd weergegeven in Mijn NS, dus ik negeer het verder. 

E-mailtekst:

Restitutie 60+ minuten vertraging Schiphol Airport – Apeldoorn Osseveld

Screenshot Mijn NS:

 

Hier twitteraar @elaurijssens, die vond dat er een bug in het systeem zit. En ik zie inderdaad dat bij een claim van begin deze maand (die wel over een vertraging van 30 minuten ging) dat daar de 1e klas niet goed meegerekend is. Dus dat zal met mijn nieuwe (60+) claim ook wel misgaan, als ik het zo lees.

Badge +3

Hier twitteraar @elaurijssens, die vond dat er een bug in het systeem zit. En ik zie inderdaad dat bij een claim van begin deze maand (die wel over een vertraging van 30 minuten ging) dat daar de 1e klas niet goed meegerekend is. Dus dat zal met mijn nieuwe (60+) claim ook wel misgaan, als ik het zo lees.

Voor het 1e klas deel kan je een Reply doen op de e-mail (ook al komt die van een noreply-adres), dan wordt het gecorrigeerd. Gaat wel een maand of twee overheen.

Reputatie 2

Had gisteren ook een avontuur met de ns. Na den haag hs stopte al het treinverkeer rond 2330.

Geen advies van de ns zoek het lekker zelf maar uit. Met tram en metro op Rotterdam Centraal terecht gekomen en vandaar lekker met de stoptrein naar Breda. Een ritje van vier uur in totaal. Vind dat de ns de kosten van het overige vervoer ook vergoeden moet maar waar kan ik deze claim indienen? 

Reputatie 7
Badge +3

Je kan het proberen bij de Klantenservice of het online restitutieformulier. Geen idee of het wordt toegekend. Zelf heb ik een keer de kosten van de tram tussen Delft en Den Haag HS teruggekregen, de tram was toen aangegeven als een advies in de storingsinfo en de Argos borden op het station. Het advies van de haagse tram te gebruiken zie ik vaker, is warschijnlijk een afspraak met de HTM.

Nu zie ik in de storingsinfo geen advies om gebruik te maken van tram of mtero, ook geen melding van bussen.

Badge +3

Nu zie ik in de storingsinfo geen advies om gebruik te maken van tram of mtero, ook geen melding van bussen.

Ik zag wel een melding dat er géén bussen ingezet werden, of ging dat over de trajecten die uitvielen door gebrek aan Treindienstleiders? 😥

Reputatie 7
Badge +3

Dat stond inderdaad bij de melding over trajecten waar geen treinen zouden wegens een gebrek aan treindienstleiders. Zie de screenprintjes in het topic daarover.

Reputatie 2

Dat gold voor het rondom woerden

Reizigers op HS mochten het lekker zelf uitzoeken. 

 

Badge +3

Dat gold voor het rondom woerden

Reizigers op HS mochten het lekker zelf uitzoeken.

Tja, om bij een aanrijding om 23:20 nog bussen te gaan regelen zal wel geen optie geweest zijn, want voor die er zijn (en voldoende bussen voor alle reizigers) ben je uren verder.

Dus dan maar met HTM/RET naar Delft/Rotterdam inderdaad, wat natuurlijk niet omgeroepen of als advies gegeven werd.

Ik vind eigenlijk dat de NS daar coulant in moet zijn, want anders had je nooit meer naar Breda gekund (aankomst vóór 04:00) en zou je recht hebben op een taxi daarheen, die natuurlijk veel duurder is.

Reputatie 7
Badge +3

Rondom Woerden mochten reizigers het ook zelf uit zoeken, alleen werd daar al gemeld dat er geen bussen zouden gaan rijden. En dat was ook al eerder, al was het niet heel veel eerder, al gemeld.

Dat er gisteravond vanaf HS geen treinen reden was vanwege een aanrijding en dat weet niemand vooraf. Om dan bussen te regelen ben je zo al een uur verder. Ik zie dit nu wel vaker, afgelopen week was er 2 keer een aanrijding op het traject Leiden - Den Haag, maandagmiddag bij station Voorschoten en donderdagochtend bij De Vink, en bij allebei zag ik in de storingsmelding geen businzet vermeld, alleen dat je tussen de haagse stations gebruik kon maken van de tram. Tja, daar heb je weinig aan als van/naar Leiden, De Vink of Voorschoten moet, dan kun je hooguit een lijnbus nemen, wat dan weer niet geadviseerd werd. En niet geadviseerd is dan niet vergoed. En dat gebruik maken van de tram tussen de haagse station zou niet eens nodig zijn, zo werd er maandag al redelijk snel na de aanrijding met een sprinter gependeld tussen Den Haag Centraal en Mariahoeve, wat ik zelf ook wel eens heb meegemaakt.

Edit, bij de aanrijding van maandagmiddag was er bijna 2 uur na de eerste melding wel sprake van businzet. 

Voor het 1e klas deel kan je een Reply doen op de e-mail (ook al komt die van een noreply-adres), dan wordt het gecorrigeerd. Gaat wel een maand of twee overheen.

Lekker is dat… Ik heb inderdaad een reply gedaan maar daar krijg je nul feedback op terug.

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren-zelfde thema, was er blijkbaar ook een aanrijding net boven Boxtel-alle Eindh-denB lag eruit, met steeds ook de mededeling dat er wegens ditofdat geen bussen konden worden afgehuurd.

Tussen Eindh-Venlo werd gependeld en viel er wel veel uit.

na lange tijd weer eens 1 uur vertraging gehad. Afwachten maar of ze daar ook 30-59 van willen maken.

Overigens was (komend uit DE) dat Eurobahn lijntje naar MGladbach werkelijk nog veel droeviger-mede bijkomend omdat de andere RE19 Arnh-DUS SEV-bus had zodat elke Interrailer&co en al het einkaufen 9€ publiek-Venlo ja geöffnet-hiermee moest en er ook al wegen Personalmangel elke 2 uur werd gependeld tussen V´lo en MGladb.

Voor het 1e klas deel kan je een Reply doen op de e-mail (ook al komt die van een noreply-adres), dan wordt het gecorrigeerd. Gaat wel een maand of twee overheen.

Lekker is dat… Ik heb inderdaad een reply gedaan maar daar krijg je nul feedback op terug.

Je zou toch denken dat er achter de klantenservice mailbox een CRM systeem zit dat van de mail een ticket maakt en de afzender een ontvangstbevestiging stuurt?

Reputatie 3

Je krijgt als het goed is na vijf dagen een ontvangstbevestiging met excuses dat het niet gelukt is om binnen vijf werkdagen te antwoorden.

 

 

Reageer