beantwoord

Aanvraag GTBV onterecht afgewezen.

  • 29 June 2023
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Reputatie 5

Ik had een aanvraag voor GTBV gedaan voor een reis van Eindhoven naar Venlo op 23 mei jl. Mijn IC werd om een of andere reden plotseling opgeheven in Blerick, met als mededeling dat je een half uur moest wachten op de volgende IC om in Venlo te komen. Omdat het allerminst zeker was dat de volgende trein wel door zou rijden heb ik in Blerick uitgecheckt en ben lopend naar Venlo gegaan (ongeveer half uur lopen). Op het GTBV formulier heb ik ingevuld dat Venlo mijn eindstation was, en dat ik dit niet bereikt heb.

Ik snap echter niet waarom mijn claim is afgewezen. Immers, als ik op de volgende IC gewacht had, was mijn vertraging minstens 30 minuten geweest. Dat ik in Blerick al uitgecheckt heb, zou toch geen reden voor afwijzing geweest kunnen zijn? Waarom staat de optie “eindstation niet bereikt” anders op het formulier vermeld?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 June 2023, 10:31

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen dorae_mon. Als je het niet eens bent met de afhandeling van je GTBV claim kun je het beste reageren op de e-mail die ja daarover hebt gekregen. Geef dan een toelichting van wat er precies gebeurd is en waarom je de afhandeling onterecht vind. De claim zal dan worden herzien door een medewerker.

Het is een no-reply e-mailadres, maar in deze situaties kun je er alsnog op reageren. Dit staat ook aangegeven in de mail zelf. Belangrijk is wel om het onderwerp van de mail niet aan te passen.

Reageer