Afhandeling claim vertraging

  • 3 August 2022
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 1

Zou het niet mogelijk zijn om een claim per groep te kunnen aanmelden bij de NS?
Want het zou jullie tijd schelen om dezelfde reis telkens opnieuw te moeten controleren.


Hoe werken jullie de claims af op dit moment? Begrijp dat een groot gedeelte automatisch afgehandeld word en de rest door het personeel gedaan moet worden.
Hanteren jullie daarbij een lifo ( last in - first out )systeem?

Ik vraag dit omdat mijn partner en ik voor dezelfde reis een claim hebben ingediend en die van haar al is afgehandeld hoewel deze later is aangemeld.



Alvast dank voor het antwoorden.


4 reacties

Voor elke gemaakte reis dien je afzonderlijk een claim in te dienen. Dit ook omdat je per individu een uitbetaling krijgt. De meeste claims worden automatisch beoordeeld door ons systeem en daarmee krijg je op korte termijn een antwoord. Er zijn uitzonderingen, waaronder bezwaren op afwijzingen waarbij we deze handmatig controleren. Het kan helaas voorkomen dat de 1 sneller wordt afgehandeld dan de ander. Ik kan gelukkig wel aangeven dat je vroeg of laat een antwoord zal krijgen.

Reputatie 1

Voor elke gemaakte reis dien je afzonderlijk een claim in te dienen. Dit ook omdat je per individu een uitbetaling krijgt. De meeste claims worden automatisch beoordeeld door ons systeem en daarmee krijg je op korte termijn een antwoord. Er zijn uitzonderingen, waaronder bezwaren op afwijzingen waarbij we deze handmatig controleren. Het kan helaas voorkomen dat de 1 sneller wordt afgehandeld dan de ander. Ik kan gelukkig wel aangeven dat je vroeg of laat een antwoord zal krijgen.



Dank voor je antwoord.

Zou toch onderzoeken als een persoon een reis kan claimen voor een groep.
Scheelt jullie weer extra werk als het niet automatisch afgehandeld kan worden.

Wat betreft mijn casus gaat de vlieger niet op. Als het automatisch zou gebeuren dan zou mijn aanvraag ook al afgehandeld moeten worden.

Hebben jullie wel een streven wanneer de achterstand weggewerkt moet zijn?
 

Ik zal de feedback even doorzetten. Wellicht is dat in sommige situaties toch een optie. Maar voor nu helaas nog niet.

We zitten momenteel in mei, qua afhandeling van claims voor vertraging. Ik weet niet precies hoe dit allemaal gesorteerd wordt binnen die categorie. Ik snap dat je liever wat anders had willen lezen.

 Ik weet niet precies hoe dit allemaal gesorteerd wordt binnen die categorie.

Een claim die automatisch kan worden afgehandeld, wordt afgehandeld op de vijfde dag na reisdatum. Op dat moment zijn alle benodigde (vertragings)gegevens van Prorail beschikbaar. Als je de claim op of na de vijfde dag na reisdatum indient, dan wordt hij binnen enkele minuten toe- of afgewezen.

Claims die niet automatisch kunnen worden toe- of afgewezen en op 'in behandeling' blijven staan, komen op een figuurlijke stapel terecht en worden gewoon afgehandeld op volgorde van datum van indienen

Reageer