Claims worden in eerste instantie automatisch, zonder tussenkomst van een mens, beoordeeld. Daarbij kan het voorkomen dat een claim ten onrechte wordt afgewezen. U kunt dan het beste de mail beantwoorden en daarin uw opmerkingen plaatsen. Dan zal een medewerker van NS uw claim opnieuw beoordelen. Het kan wel even duren voordat u een reactie ontvangt.
Dank! Net een reply gedaan.
Als je deze afwijzing nu pas krijgt lijkt er in ieder geval al door een mens naar te zijn ‘gekeken’
Hoe je aan 2,5 uur vertraging komt geen idee, maar 30 minuten zal het zonder twijfel geweest zijn dus een klakkeloze afwijzing klopt niet. In dit geval dus (blijven) reageren op afwijzingen, want de aanhouder wint.
Ik denk overigens dat het komt omdat volgens het systeem een ‘overstap’ (op een anders NS trein) in Zwolle ontbreekt, maar dat doet er niet toe.
@Robert B afwijzing kwam direct binnen, automatische beoordeeld dus. Ik wist niet dat er gereply’d kon worden, meestal kan dit niet bij dit soort mail. En ik was druk op dat momnet, vandaar dat dit op mijn todo’s terecht kwam.
@Robert B afwijzing kwam direct binnen, automatische beoordeeld dus. Ik wist niet dat er gereply’d kon worden, meestal kan dit niet bij dit soort mail. En ik was druk op dat momnet, vandaar dat dit op mijn todo’s terecht kwam.
Duidelijk, en als tip: via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html (zonder Mijn NS) kan je de claim meteen al indienen na een vertraagde reis, dus hoeft niet op een to-do list (vanuit jou gezien).
Oh, en je trein naar Steenwijk zal deze geweest zijn https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-06-02/1843
Als je deze afwijzing nu pas krijgt lijkt er in ieder geval al door een mens naar te zijn ‘gekeken’
Ik heb het idee dat dit alleen voor claims vanaf een bepaalde datum is aangepast
Ik heb het idee dat dit alleen voor claims vanaf een bepaalde datum is aangepast
De claim was (wegens to-do lijst later ingediend) dus recent maar meteen afgewezen. Onterecht, dat mag wel duidelijk zijn aan de hand van het reisadvies (de overstap op Leiden gemist is al reden voor +30)
En dan nog https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-06-02/1843 plus wat er op Zwolle nog meer aan de hand was.
Hoe je dan wel van Leiden naar Zwolle gekomen bent (met in ieder geval +30) doet er niet toe, de claim is terecht.
Zou de reisdatum bepalend zijn i.p.v. de claimdatum? Gezien mijn recente totaal andere ervaring vraag ik me af of we dit probleem over een paar maanden nog steeds zullen zien.