beantwoord

amper treinen door storm gisteren, vergoeding?

  • 3 November 2023
  • 10 reacties
  • 295 Bekeken

Hi!

Met mijn dal vrij abonnement reis ik normaliter fijn met de NS, echter stond ik gister rond 22:30 in Haarlem om richting huis te gaan (Utrecht Overvecht) en alles viel uit of had fikse vertraging, waardoor ik overstappen miste.

 

Uiteindelijk was ik dus noodgedwongen om om 02:10 (!!) op Utrecht Centraal  een taxi te pakken voor een miezerige 3,5 kilometer en dat was een mooie €40… normaal had ik gaan lopen met dat soort afzetterij, maar het regende te hard.

 

Ik zit op dit moment wederom al zo’n 40 minuten vast in een stilstaande trein dus FRUSTRATIE alom.

 

Heb ik mogelijkheden?

icon

Beste antwoord door Momo 3 November 2023, 22:35

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Bij situaties zoals je beschrijft mbt de afgelopen nacht, dien je ter plekke dan contact op te nemen met NS. Indien je niet meer thuis kan komen, regelt NS dan een taxi en hoef jij niks te betalen. Op eigen initiatief genomen vervoer wordt niet vergoed. Een poging wagen door de vraag in te dienen kan natuurlijk, maar reken maar nergens op.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt wel een Geld terug bij Vertraging claim indienen. Dan krijg je afhankelijk van of en welk abonnement je hebt nog geld terug voor je treinreis. Omdat je Utrecht Overvecht niet met de trein hebt bereikt, vul je in dat je je bestemming niet bereikt hebt. Ook voor de vertraging vandaag kun je zo'n claim indienen. 

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

 

Reputatie 7
Badge +3

Taxi in Utrecht voor 3,5 km voor €40? Dan heb jij je flink laten afzetten. Met een sleutelkaart van UTC betaal je maximaal €17,50 voor een stadsrit in Utrecht of 10% korting. Andere taxibedrijven bieden stadstadsritten voor €19,50 aan. Had je een vaste prijs afgesproken, want zelfs als de meter aanstond zou je geen €40 voor 3,5 km betalen.

Helaas vergoedt NS geen taxi’s waarover vooraf geen contact is geweest. Voor een volgende keer bel NS klantenservice of maak contact op een station via de infopaal.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zit op dit moment wederom al zo’n 40 minuten vast in een stilstaande trein dus FRUSTRATIE alom.

't Gaat inderdaad weer lekker ...

 

Reputatie 7
Badge +3

Vanavond reden/rijden er minder treinen rondom Utrecht vanwege logistieke redenen.

@MarcelMakkink als je vanavond weer niet thuis kunt komen bel dan ns klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Er waren eerder op de avond op trajecten van/naar/via Utrecht 3 aanrijdingen met dodelijke afloop, en later ook nog een spoorloper bij Houten. Zou me niks verbazen als daardoor de boel nogal ontregeld is. 

Reputatie 7
Badge +3

Nu.nl meldt nu:

Er rijden vrijdagavond vrijwel geen treinen van en naar Utrecht Centraal. NS sprak eerder van "hinder door logistieke beperkingen", maar later bleek dat er mogelijk iemand op het spoor liep.

 

Er zou een melding zijn geweest van een persoon op het spoor waardoor het treinverkeer later op de avond werd stilgelegd. Het is niet duidelijk of er ook iemand op het treinspoor is aangetroffen.

NS is momenteel bezig om de dienstregeling weer op te starten. "Het is nog niet bekend wanneer de verstoring is verholpen", meldt een woordvoerder.

"We hebben uit voorzorg het treinverkeer stilgelegd rond Utrecht Centraal. We hebben helaas nu te maken met de gevolgen daarvan. Maar we moeten het zekere voor het onzekere nemen bij zo'n melding."

Reputatie 4

Er zijn gisteren zelfs 4 aanrijdingen geweest aldus Rijden de treinen app. 

Reputatie 7

Ook van Rotterdam reden gisteravond heel weinig treinen of met flinke vertragingen. Van Rotterdam naar Brabant v.v. reed alleen maar de IC Brussel (met vertraging). Die was dus overvol.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn gisteren zelfs 4 aanrijdingen geweest aldus Rijden de treinen app. 

Eentje was niet echt in de buurt van Utrecht, was bij Zwijndrecht/Kijfhoek, wat dan verklaart wat Rene74 zei. 

Reageer