Skip to main content
beantwoord

Claim afgewezen, hierna NS nogmaals verzocht naar claim te kijken


Ik heb enige tijd geleden voor twee treinreizen van mij en mijn partner een vertraging tussen de 30-59 minuten opgelopen. Hiervoor heb tweemaal een afgewezen claim ontvangen (waarschijnlijk gezien een robot deze claims heeft afgekeurd).

Nu heb ik op dezelfde dag dat de claims afgewezen werden (29-05-2024) direct via de klantenservice via de NS website nogmaals gevraagd om de vergoeding waar wij recht op hebben, en de afgewezen claims te herzien. Hiervan heb ik tweemaal een bevestiging inclusief twee kenmerken ontvangen.

Tot op heden geen antwoord ontvangen (ik heb nog enkele malen een herrinering gestuurd naar NS, helaas komt er dan een nieuw kenmerk uit en er wordt niet gereageerd). Nu heb ik zojuist via de chat van een zekere medewerker van NS bericht gekregen om nogmaals opnieuw de berichten naar NS te sturen! Het kan toch niet zijn dat NS zomaar mijn berichten sluiten zonder mij te informeren? En als ik dan een nieuwe aanvraag indien, dan kan ik weer gaan wachten!

Graag heb ik (indien iemand van de NS meeleest) dat ik op de volgende twee kenmerken van hun een reactie ontvang:
5256765436
5256765411

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit is geen kanaal van Klantenservice. Wij zijn reizigers die andere reizigers proberen te helpen, maar we hebben geen inzage in uw gegevens of de administratie. We zijn ook niet van NS.

U kunt wat u vraagt niet regelen via dit kanaal, en moet toch echt bij een van de kanalen van Klantenservice zijn.

Ik wens u wel alle succes, vaak komt het toch in orde.

Reputatie 6
Badge +2

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Reputatie 1

Dit is geen kanaal van Klantenservice. Wij zijn reiziger die andere reizigers proberen te helpen maar we hebben geen inzage in uw gegevens of de administratie. U kunt wat u vraagt niet regelen via dit kanaal en moet toch echt bij een van de kanalen van Klantenservice zijn.

Begrijp het. Ik weet dat er enkele leden van NS meelezen en hoop op een reactie van hun kan wat de status van beide kenmerken betreft.
Uiteraard goed plan om nogmaals klantenservice een bericht te sturen van het geen in bovenstaand topic staat.
 

Reputatie 1

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Bedankt voor de reactie, een achterstand is begrijpelijk van mijn kant desondanks is het fijn om te weten met welke tijd men rekening dient te houden aangezien er over 5 dagen gecommuniceerd word (en we momenteel 1.5 maand verder zijn)

Kun je aan mij wel graag bevestigen dat beide kenmerken bij jullie nog bestaan in het systeem en niet zomaar weg zijn zoals jouw collega via chat aangaf ?
5256765436
5256765411

Reputatie 7
Badge +3

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Bedankt voor de reactie, een achterstand is begrijpelijk van mijn kant desondanks is het fijn om te weten met welke tijd men rekening dient te houden aangezien er over 5 dagen gecommuniceerd word (en we momenteel 1.5 maand verder zijn)

Kun je aan mij wel graag bevestigen dat beide kenmerken bij jullie nog bestaan in het systeem en niet zomaar weg zijn zoals jouw collega via chat aangaf ?
5256765436
5256765411

Wat begrijp je niet van het bericht van @Thom ?

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Voor navraag van een status zul je bij een van de andere klantenservice kanalen zijn. Hou er wel rekening mee dat door steeds nieuwe berichten over hetzelfde te sturen de achterstand alleen maar verder gaat oplopen.

Ik weet niet wie jou geadviseerd heeft via de website aparte berichten te sturen, de normale procedure is reageren op de afwijzingsmail.

Reputatie 7
Badge +1

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Bedankt voor de reactie, een achterstand is begrijpelijk van mijn kant desondanks is het fijn om te weten met welke tijd men rekening dient te houden aangezien er over 5 dagen gecommuniceerd word (en we momenteel 1.5 maand verder zijn)

Kun je aan mij wel graag bevestigen dat beide kenmerken bij jullie nog bestaan in het systeem en niet zomaar weg zijn zoals jouw collega via chat aangaf ?
5256765436
5256765411

Wat begrijp je niet van het bericht van @Thom ?

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Voor navraag van een status zul je bij een van de andere klantenservice kanalen zijn. Hou er wel rekening mee dat door steeds nieuwe berichten over hetzelfde te sturen de achterstand alleen maar verder gaat oplopen.

Ik weet niet wie jou geadviseerd heeft via de website aparte berichten te sturen, de normale procedure is reageren op de afwijzingsmail.

Ze geeft een reactie op Lorena en niet op Thom. Als je door de klantenservice constant van het kastje naar de muur en weer terug wordt gestuurd, wil je op een gegeven moment wel eens een bevestiging van iets.

Het begon met 2 GTBV aanvragen. Nu zijn er ondertussen al vele mails richting klantenservice gezonden, met telkens weer nieuwe dossiernummer. Zo wordt het natuurlijk een administratieve chaos, als vele klanten dit doen en komt zoals eerder al aangegeven de klantenservice helemaal nergens meer aan toe..…

Heb geduld, je GTBV komt vanzelf aan de beurt @ReizigerJL 

Zelf wacht ik in dit soort situaties altijd gewoon heel relaxed af. Een bericht aan bv onze gemeente duurt altijd >6 maanden, maar nog nooit geen antwoord gehad. Het geeft veel rust in je leven......

Reputatie 7
Badge +3

Heel bijzonder om te zien dat er mensen zijn die de schuld van het lange wachten neerleggen bij reizigers die zich na het ruim verstrijken van de gecommuniceerde termijn geheel terecht afvragen of en zo ja wanneer ze nog een reactie zullen krijgen.

Reputatie 1

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Bedankt voor de reactie, een achterstand is begrijpelijk van mijn kant desondanks is het fijn om te weten met welke tijd men rekening dient te houden aangezien er over 5 dagen gecommuniceerd word (en we momenteel 1.5 maand verder zijn)

Kun je aan mij wel graag bevestigen dat beide kenmerken bij jullie nog bestaan in het systeem en niet zomaar weg zijn zoals jouw collega via chat aangaf ?
5256765436
5256765411

Wat begrijp je niet van het bericht van @Thom ?

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Voor navraag van een status zul je bij een van de andere klantenservice kanalen zijn. Hou er wel rekening mee dat door steeds nieuwe berichten over hetzelfde te sturen de achterstand alleen maar verder gaat oplopen.

Ik weet niet wie jou geadviseerd heeft via de website aparte berichten te sturen, de normale procedure is reageren op de afwijzingsmail.

Ik reageer niet op Thom zoals je ziet.

Daarnaast staat deze NS community als eerste hit op de officiële website van NS als zijnde het platform voor hulp, neem maar eens een kijkje. Ik weet dat het een reizigers forum betreft maar ik weet ook dat er medewerkers van NS hier actief zijn die net iets verder denken dan degene die me eerder in een kort chatbericht aangaf maar weer een nieuwe zaak te openen. Daarnaast zal ik op dit forum geen enkel privacy gerelateerd iets vragen, ik vraag enkel of mijn kenmerken nog bekend zijn (daar de medewerker van de chat niks kon vinden zoals hij zei). Uiteraard is er van mijn kant uit op de afwijzingsmail gereageerd, maar ik kan zien dat er dan een nieuw kenmerk wordt toegevoegd aan mijn al bestaande zaak (dit doet NS automatisch, hier vraag ik niet om).

Daarnaast: als een organisatie als NS communiceert dat een bepaalde zaak 5 werkdagen duurt dan hoop ik dat jullie begrijpen dat als ik na anderhalve maand geen reactie heb ontvangen. ikzelf er geen weet van heb of ik nog een reactie ga krijgen en wanneer. Zodoende dat ik actie onderneem om deze zaak af te sluiten. Als het verder bekend is bij een organisatie als NS dat de beloofde 5 werkdagen niet gehaald kunnen worden, dan zouden ze er goed aan doen om dit aan te geven in hun communicatie danwel op hun website (korte zoektocht op dit forum van zojuist laat zien dat ik niet de enige ben). 

 

Reputatie 1

Het begon met 2 GTBV aanvragen. Nu zijn er ondertussen al vele mails richting klantenservice gezonden, met telkens weer nieuwe dossiernummer. Zo wordt het natuurlijk een administratieve chaos, als vele klanten dit doen en komt zoals eerder al aangegeven de klantenservice helemaal nergens meer aan toe..…

Heb geduld, je GTBV komt vanzelf aan de beurt @ReizigerJL 

Zelf wacht ik in dit soort situaties altijd gewoon heel relaxed af. Een bericht aan bv onze gemeente duurt altijd >6 maanden, maar nog nooit geen antwoord gehad. Het geeft veel rust in je leven......

Dan moet je ook niet communiceren dat er binnen vijf dagen een reactie volgt. Hoop dat je begrijpt dat als ik na anderhalve maand geen reactie heb, ik deze zaak toch wel wil afsluiten... dat jou het niks uitmaakt dat je een half jaar wacht heeft hier weinig mee te maken. Begrijp niet wat je bedoelt met dat gemeente verhaal, aangezien dat een heel andere organisatie is. Maar ja, ik zal je wijsheid ter harte nemen en dan maar rustig wachten :)

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Ze geeft een reactie op Lorena en niet op Thom. Als je door de klantenservice constant van het kastje naar de muur en weer terug wordt gestuurd, wil je op een gegeven moment wel eens een bevestiging van iets.

@Thom geeft aan dat wij het hier niet kunnen oplossen. Ik lees in de reactie van@Lorena NS niet dat zij er achter aan gaat, maar dat er een achterstand is en er binnenkort wel een bericht komt.

Geduld is een schone zaak.

Reputatie 7
Badge +1

 

 

Ze geeft een reactie op Lorena en niet op Thom. Als je door de klantenservice constant van het kastje naar de muur en weer terug wordt gestuurd, wil je op een gegeven moment wel eens een bevestiging van iets.

@Thom geeft aan dat wij het hier niet kunnen oplossen. Ik lees in de reactie van@Lorena NS niet dat zij er achter aan gaat, maar dat er een achterstand is en er binnenkort wel een bericht komt.

Geduld is een schone zaak.

Je moet als NS zijnde gewone realistische info vertrekken. Daar wordt op dit forum al jaren over geklaagd dat NS dit niet doet. Er is dan sinds zeer kort een verandering maar er wordt nog steeds gezegd dat je binnen 4 weken antwoord krijgt. Er zijn hier al meerdere topics waaruit blijkt dat NS hier niet aan voldoet. Het helpt natuurlijk ook niet dat iemand van de klantenservice zegt dat ze de claim niet kan vinden en verzoekt om deze maar opnieuw in te dienen.

 

“Nu heb ik zojuist via de chat van een zekere medewerker van NS bericht gekregen om nogmaals opnieuw de berichten naar NS te sturen! Het kan toch niet zijn dat NS zomaar mijn berichten sluiten zonder mij te informeren?”

 

Kan NS bevestigen dat het daar op zeer korte termijn wel aan die 4 weken gaat voldoen.

Zou het voor je gemoedsrust helpen als de afhandelingstermijn op bv 3 maanden wordt gezet @Henkpeetersen ? Want ook al ben je geen partij in deze (en andere claims), je blijft er maar over bezig........

Reputatie 7
Badge +1

Zou het voor je gemoedsrust helpen als de afhandelingstermijn op bv 3 maanden wordt gezet @Henkpeetersen ? Want ook al ben je geen partij in deze (en andere claims), je blijft er maar over bezig........

Dat zou natuurlijk kunnen maar is wettelijk niet toegestaan. NS overtreed dus voortdurend de wet zoals jij ook maar al te goed weet.

....zoals jij ook maar al te goed weet.....

Nee hoor, daar hou ik mij niet echt mee bezig. Zoals ik al eerder aangaf wacht ik altijd rustig af.......

Reputatie 6

Hi ReizigerJL

Om Thom nog aan te vullen: Je hebt op de juiste wijze gehandeld hoor! Een extra e-mail is hiervoor niet nodig. Helaas heeft deze inbox een achterstand waardoor je nog geen reactie hebt ontvangen. Op dit moment worden de e-mails van medio mei afgehandeld. Dus het zal niet super lang meer duren voordat je een reactie zal ontvangen.

Zijn we nu dan al bij eind mei aanbeland? ;) weet ik hoe lang ik nog mag wachten op mijn onterecht afgewezen claim

Reageer