Goedemorgen,
Aangezien ik er met de Klantenservice niet uitkomt, post ik mijn frustraties even hier. Ik was een van de gelukkigen die een nachtje (4 juni) op Amsterdam Centraal mocht bivakkeren. Meermaals in- en uitgecheckt (aangezien er meermaals wat op de borden verscheen), maar tevergeefs. Om 06:15 moest ik toch wat ondernemen, daar mijn vriendin met 2 kinderen thuis zat en rond 07:15 uiterlijk de deur uit moest.
Noodgedwongen (en op advies van NS) een taxi gepakt, er was immers geen vervangend vervoer. Netjes een bon uitgeprint en deze in reactie op de claim gemaild met uitgebreide uitleg.
Reactie NS na 4 weken: '’wij vergoeden geen taxikosten'’. Men had blijkbaar weinig zin in enige toelichting.
Volgende Reactie NS: Een template, wel zo makkelijk: '’In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Zo is bepaald dat op de aangegeven reisdatum een geldige check-in en check-uit moet hebben plaatsgevonden. Dit is bij u niet het geval. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.'’
Vervolgens bel ik voor de 3e keer op (eerste 2 keer werd mij geadviseerd te reageren op de mail) en krijg ik van mw Leenaarts (de eerste die oprecht moeite voor me deed) het volgende te horen (nadat zij navraag had gedaan): Het argument dat uw bon niet wordt vergoed, is omdat de treinen in de loop van de ochtend weer gingen rijden. Wanneer je dus een taxi hebt genomen, op het moment dat de treinen niet reden (tussen 06:00 en 09:00), wordt je bon niet vergoed. Want het betreft diezelfde dag.
Kortom: Ik heb voor de lol de hele nacht liggen rollen op het station, om dan vervolgens een metro naar Amsterdam Zuid te pakken (dichter bij huis) en van daaruit een taxi, om vervolgens daarvoor gestraft te worden.
Ik heb toch gewoon recht op die vergoeding lijkt me of zit ik hier verkeerd? Dat ze vanaf 09:00 gingen rijden (terwijl dat om 06:00 niet bekend was), is toch geen argument?
Ik hoop dat het alsnog wordt opgepakt, want de NS heeft iedereen die zonder vervangend vervoer heeft moeten bivakkeren, belooft ruimhartig te worden vergoed. Ook de bon van € 134,- ipv € 260,- (ritprijs om 02:00).
Beste antwoord door Laura NS
Bekijk origineel