Op 28 oktober heb ik mijn 1e Keuzedag gebruikt. Reis van Etten-Leur 9.06 uur naar Amsterdam CS. In Breda voor 1,62 euro (voordeeltarief) een toeslagkaartje gekocht voor de Intercity Direct via Rotterdam-Schiphol-Amsterdam. Aankomst in Amsterdam zou dan om 10.35 uur zijn. Op Rotterdam CS reed IC Direct niet verder, ook daaropvolgende IC Direct treinen reden niet meer i.v.m. stremming traject. Uitval van treinen werd verwacht tot minimaal 13.30 uur. Vervolgens via Gouda en Utrecht CS naar Amsterdam CS gereisd (dit werd als advies ook op het station omgeroepen). Aankomst in Amsterdam om 12.00 uur, dus circa 1,5 uur later dan gepland.
Claim ingediend via de app maar afgewezen. Deze afwijzing lijkt mij toch volstrekt onjuist? Hier werd ik niet zo blij van…
Reden afwijzing van NS:
In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij onvoldoende vertraging vastgesteld op het NS-deel van uw treinreis. U heeft recht op geld terug bij een vertraging vanaf 30 minuten, of vanaf 15 minuten indien u met de Intercity direct reisde. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.