Skip to main content

Hello

On 04/10/2022 I was heading to the Eindhoven Airport from Groningen, my departure was on 15:30. But, unfortunately, when I had to switch trains in Utrecht Centraal on around 11:10, I checked the times of train arrival, and there were everywhere "This option is cancelled" because of train defect. I started to panic, because I didn't know how to get into airport, guy from information services told me to take a train and drive to Nijmegen and then Eindhoven, but I would arrive at almost 15 o'clock with plane departure on 15:30. That same guy told me to take a taxi and ask for receipt, so NS.NL could give me a compensation for that inconvenience. Thank you, photos attached.

 

Hi cermonx and welcome to the NS Community! 
Unfortunately, we can't help you with this request on the Community. You can fill in this form to request a refund. 


There is'nt refund for taken a taxi without conformation from.NS customerservice. There was no need to take a taxi, after 12.59 hour the trains were running.


There is'nt refund for taken a taxi without conformation from.NS customerservice. There was no need to take a taxi, after 12.59 hour the trains were running.

So… in your opinion, the OP should have ignored the advice he got, and wait for almost 2 hours in Utrecht? I'm afraid we don't have properly working crystal balls yet.

He asked NS for advice and followed it. Why should he have to pay?


There is'nt refund for taken a taxi without conformation from.NS customerservice. There was no need to take a taxi, after 12.59 hour the trains were running.

So… in your opinion, the OP should have ignored the advice he got, and wait for almost 2 hours in Utrecht? I'm afraid we don't have properly working crystal balls yet.

He asked NS for advice and followed it. Why should he have to pay?

Er was een defecte trein. Volgens het screenshot zou er vanaf 12.03 uur weer wat rijden. En ja het was of wachten of het omreisadvies opvolgen. Het advies om taxi te nemen en bonnetje bewaren wordt door stationsmedewerkers regelmatig gegeven. Vaak geven ze dat advies wanneer reiziger niet wil wachten of niet wil omreizen. Dat betekent echter niet dat NS dat daadwerkelijk moet terugbetalen. NS heeft thuisbrengplicht wanneer de laatste verbinding uitvalt en je daardoor niet thuis kunt komen. De defecte trein stond tussen Utrecht en Den Bosch. Mogelijk reden er wel sprinters en vanaf Den Bosch alles.

De laatste tijd lees ik meer berichten over declareren van taxi's zonder dat er contact is geweest met NS klantenservice. Ik ben benieuwd hoe daar tegenwoordig mee om gegaan wordt. Of die taxi's inderdaad vergoed worden. In mei 22 vroeg ik toen er niets reed in contact met de klantenservice of ik een OVfiets vergoed kon krijgen en werd mij verteld dat die niet vergoed werd. Taxi zou ook niet vergoed worden, want het ging niet om laatste treinverbinding en hoewel laat op de avond was de verwachting dat treinverkeer nog hervat werd.


There is'nt refund for taken a taxi without conformation from.NS customerservice. There was no need to take a taxi, after 12.59 hour the trains were running.

So… in your opinion, the OP should have ignored the advice he got, and wait for almost 2 hours in Utrecht? I'm afraid we don't have properly working crystal balls yet.

He asked NS for advice and followed it. Why should he have to pay?

Er was een defecte trein. Volgens het screenshot zou er vanaf 12.03 uur weer wat rijden.

Misschien was die trein nog niet opgeheven. Om te weten wat de voorspelling was, moeten we het storingsbericht zien.

En ja het was of wachten of het omreisadvies opvolgen. Het advies om taxi te nemen en bonnetje bewaren wordt door stationsmedewerkers regelmatig gegeven. Vaak geven ze dat advies wanneer reiziger niet wil wachten of niet wil omreizen.

Dan moeten ze er niet bij vertellen dat je het geld gaat terugkrijgen.

Dat betekent echter niet dat NS dat daadwerkelijk moet terugbetalen.

Belofte maakt schuld. Probleem is hier mogelijk aannemelijk maken dat die belofte is gedaan.

De laatste tijd lees ik meer berichten over declareren van taxi's zonder dat er contact is geweest met NS klantenservice. Ik ben benieuwd hoe daar tegenwoordig mee om gegaan wordt. Of die taxi's inderdaad vergoed worden.

Dat vraag ik me ook af. Het lijkt wel alsof er relatief vaak al snel beloftes worden gedaan.


Misschien was die trein nog niet opgeheven. Om te weten wat de voorspelling was, moeten we het storingsbericht zien.

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/44693-4-oktober-2022-defecte-trein-utrecht-eindhoven


Reageer