Skip to main content

Beste leden, ik heb begrepen dat het geld van een E-ticket niet terug betaald wordt.

Ik zit met het volgende, op 2 januari heb ik een E-ticket met 40% gekocht bij NS omdat ik op 3 januari op controle moest naar het ziekenhuis, nu wil het zo zijn dat er op 3 januari geen treinen reden tussen Sittard en Maastricht, mocht zelf geen auto rijden heb toen gelukkig iemand gevonden om mij naar Maastricht te brengen.

Maar nu zit ik met het E-ticket, wat kan ik nog doen?

Gr. Jan

Er is vast wel een manier om die tickets ongeldig te maken maar er zal een bepaalde kostenplaatje aanzitten. Of NS wil die extra moeite gewoon niet doen. Dat mensen toch massaal E-tickets bestellen zal wel komen omdat NS er flink reclame voor maakt. 

Dan moet er wel mee ingecheckt kunnen worden (anders kun je na je reis "annuleren") en dan moet het hele systeem wel realtime gemaakt worden zodat de conducteur rechtstreeks in de database kan kijken. Een "bepaald kostenplaatje" is dan een eufemisme voor enorme kosten.


Ondanks de duidelijke voorwaarden zullen mensen die e-tickets kopen in bepaalde situaties toch blijven vragen om terugbetaling, datumaanpassing etcetera. Eindeloos verhaal dus. 


Ondanks de duidelijke voorwaarden zullen mensen die e-tickets kopen in bepaalde situaties toch blijven vragen om terugbetaling, datumaanpassing etcetera. Eindeloos verhaal dus. 

Gewoon categorisch weigeren, mensen weten het van te voren. Het eindeloze gezeur ontstaat omdat NS in sommige gevallen weer "coulance" toepast en dan gaat iedereen het dus proberen. Ik vraag me af hoeveel arbeidsuren die e-tickets jaarlijks wel niet kosten bij de Klantenservice.


Reageer