een verloren dag

  • 14 November 2022
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Ik ben een man. leeftijd 74 en hartpatient.

Ik begon mijn reis in Tilburg zaterdag 12 nov. om 11.33 uur met eindbestemming Hoorn-NH.

Ik had ingecheckt met een keuzedag 1e klas. De IC Maastricht - Amsterdam-Centraal vertrok uit Den Bosch met circa 5 min. vertraging om 12.04 uur. De IC trein was overvol (al toen de trein aankwam).

Mensen stonden opgepropt in de gangpaden en op de platforms. Ik moest op het traject Den Bosch - Utrecht-Centraal een half uur staan, terwijl links en rechts van mij jonge mensen zaten, die blijkbaar niet op het idee kwamen om mij een zitplaats aan te bieden.

Er was geen conducteur te bespeuren en er kwamen ook geen berichten van hem via de intercom.

Toen de IC trein in Utrecht aankwam, werd via de intercom verteld, dat de trein niet verder reed en iedereen de trein moest verlaten.

Op het perron aangekomen was er geen informatie via de display schermen of via het omroep systeem.

Deze periode duurde circa 13.25 tot 14.00 uur; waarin steeds slecht werd gecommuniceerd door de verkeersleiding via het omroep systeem.

De grote aankomst\vertrekhal was kokend druk. Pas na circa 30 minuten werd aangegeven, dat omrijden via Hilversum mogelijk was…...echter deze treinen waren ook overvol.

Ik heb enige tijd op een bankje gezeten en afgewogen wat de optied waren voor mij.

Het werd mij duidelijk, dat ik de verjaardag en de voetbalwedstrijden van mijn kleinkinderen niet meer zou kunnen halen. Ik besloot om terug te keren naar Tilburg.

conclusie

  1. een mislukte dag
  2. een verspilde keuzedag
  3. ergernis over het gedrag van mensen, die zich in dit soort situaties egocentrisch opstellen
  4. chaotische , slechte communicatie van de NS
  5. in dit luxe en dure landje worden mensen als vee vervoerd
  6. mijn overweging komende tijd om mijn abonnement te beeindigen bij de NS. Dit is niet de eerste keer, dat mij dit overkomt en ik weiger dit te accepteren.
  7. contact via MIJN NS is ook niet mogelijk cq. declareren. Daarom zet ik dit bericht op het forum van de community.

1 reactie

Tja, iedereen die wat vaker reist weet dat dit de dagelijkse realiteit is. In uw specifieke geval waarin u gezien opmerking 6 kennelijk niet van de trein afhankelijk bent zou ik (voorlopig) mijn abonnement beëindigen want er is binnen afzienbare tijd geen verbetering te verwachten volgens de NS-directie. Specifiek in Brabant komen per 11 december juist nieuwe grote inkrimpingen van de dienstregeling in het weekend.

Daarnaast verleent u door plaats te maken een vriendendienst aan degenen die echt geen andere keuze dan de trein hebben.

Reageer