Skip to main content

Wat een gratis reis eerste klas moest worden werd een grote teleurstelling. ( keuze dag) 

om 9.09 uur vertrokken om 9.34 in Utrecht CS aan te komen.

in Woerden ging de trein niet verder door aanrijding. Na veel zoeken en lang wachten de bus waar geen zitplaats meer was om 11.01 aan met extra kosten van € 2,31. Waar we voor vertrokken waren was al afgelopen dus na 2 uur weer terug naar huis ? Vergoeding NS € 3,50 schandalig 

Dus je kunt een gratis eerste klas treinreis maken, welke helaas wordt verstoord door een tragische aanrijding, maakt vervolgens een busreis van € 2,31, krijgt € 3,50 terug en gaat dan alsnog klagen dat het allemaal niet goed is? Dát is pas schandalig. 

Kan me best wel voorstellen dat @JBL.ns.2024 teleurgesteld is dat er weinig van het dagje uit terecht gekomen is. Maar een aanrijding is gewoon overmacht, daar kan NS niks aan doen.

De vergoeding voor vertraging met een keuzedag is vanaf 60 minuten en bedraagt €3,50.

Een 1e klas Keuzedag kost omgerekend € 7,67 (2e klas € 3,93) dus wat meer vergoeding dan die € 3,50 zou wel fijn zijn.

Een 1e klas Keuzedag kost omgerekend € 7,67 (2e klas € 3,93) dus wat meer vergoeding dan die € 3,50 zou wel fijn zijn.

Je krijgt bijna het bedrag terug voor 2e klas en bijna de helft terug voor 1e klas, net zoals vele andere GTBV vergoedingen dus.

Je krijgt bijna het bedrag terug voor 2e klas en bijna de helft terug voor 1e klas, net zoals vele andere GTBV vergoedingen dus.

Bij 1e klas krijg je ook maar € 3,50 (bij 60 minuten vertraging), lijkt me dat 7 euro dan meer dan terecht is.

Bij 1e klas krijg je ook maar € 3,50 (bij 60 minuten vertraging), lijkt me dat 7 euro dan meer dan terecht is.

Sorry hoor, je maakt al een ENORM goedkoop ritje in de eerste klas en dan gaan we ook nog eens lopen zeuren over het bedrag dat terug betaald wordt.

Dat schiet bij mij in de verkeerde keelgat. We kunnen ook doordraaien, hé 😉.

Sorry hoor, je maakt al een ENORM goedkoop ritje in de eerste klas en dan gaan we ook nog eens lopen zeiken over het bedrag dat terug betaald wordt.

Dat schiet bij mij in de verkeerde keelgat. We kunnen ook doordraaien, hé 😉.

Weekend Vrij is ook ENORM goedkoop, zelfs nog goedkoper dan een Keuzedag als je het omrekent naar het aantal dagen dat je ermee vrij kunt reizen (tot wel 10 dagen in een maand).

GTbV bij vrij reizen abonnementen is een deel van je abonnementskosten waarbij gewoon rekening gehouden wordt met 1e klas. Waarom zou dat voor een Keuzedag dan niet gelden? 

GTbV maakt geen verschil tussen 2e en 1e klas keuzedagen. Dat is een onmissie, want als je een upgrade koopt krijg je die wel terug.

Reageer