Error met online kaartje | NS Community
beantwoord

Error met online kaartje

  • 19 November 2021
  • 4 reacties
  • 394 Bekeken

Ik heb geprobeerd om een kaartje te kopen online met IDEAL. Dat lukte niet en ik kreeg een error-message. Ik heb het nog een keer geprobeerd en opnieuw kreeg ik een error message. Had mijn mail gecheckt en niks in mijn mailbox. Dus omdat mijn trein over 5 minuten vertrok vanaf Schiphol toch maar naar boven gegaan om een los kaartje te kopen. Toen ik eenmaal dat kaartje had gekocht en in de trein zat kreeg ik op eens 2 mails dat mijn e-tickets klaarstonden. Ik heb dus 3-dubbel betaald voor mijn reis. Het is ook nog een retour. Kan ik mijn geld terugkrijgen of heb ik nu een onvrijwillige donatie gedaan aan NS?

 

Mvg

 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 November 2021, 18:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Bij error meldingen, maak een screenshot als bewijs. Ga dan niet door. Heb je het kaartje gedownload? Waarschijnlijk is het helaas. Neem contact op met klantenservice dan krijg je de beste informatie.

succes

Beste DaleTuCorte en welkom bij de NS Community. 

 

Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. Tip, bewaar je losse kaartje goed. Hierop staat overdwars een nummer dat begint met 00000. Daarnaast de kaartjes die per mail zijn verzonden niet downloaden. Dan is restitutie zeker mogelijk. 

Badge +3

Bewaar je kaartje uit de automaat en neem contact op met de Klantenservice, met de ordernummers van de e-tickets bij de hand.

Gebruik vooral de knop in de e-mails niet (ticket downloaden of importeren in de app).

Na een succesvolle iDeal betaling schijn je soms naar een pagina (terug)gestuurd te worden die niet bestaat (Je zoekt iets op NS.nl?), maar de betaling is dan al gedaan.

Ik heb ook een error gehad met een ideal betaling. Hierdoor dacht ik, dat mijn kaartje niet was afgeschreven van mijn rekening. Ik heb dus een identieke e-ticket besteld. Toen bleek ik een dubbele bestelling te hebben gedaan. Ik heb na telefonisch contact met de klantenservice, mijn dubbele kaart vergoed gekregen. 

Reageer