beantwoord

gbtv gemiste afspraak

  • 12 July 2023
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 2

Bestaat er recht op geld terug bij vertraging in de volgende situatie?

-trein op traject waar 2x per uur een trein rijdt, gaat niet

-de latere trein nemen heeft geen zin meer omdat ik dan te laat zou zijn bij de tandartsafspraak.

De geleden schade zijn de reserveringskosten voor de deelauto die ik heb moeten annuleren (reis: aankomststation trein naar tandarts) 

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 July 2023, 14:09

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Uit uw bericht leid ik af dat u de reis uiteindelijk niet per trein gemaakt hebt. In dat geval kunt u geen beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging.

Daarnaast is NS volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen, zoals de reserveringskosten van de deelauto. De kosten daarvoor kunt u dus ook niet verhalen op NS.

Reputatie 7
Badge +3

NS is niet aansprakelijk voor kosten als gevolg van een vertraging.

Wanneer je niet ingecheckt hebt kun je ook geen beroep doen GTbV.

Reputatie 7

Bij zulke afspraken is het wijs om niet te vertrouwen op de laatst mogelijke treinverbinding maar al eerder te gaan, en zeker ook meerdere keren de app te checken op uitval en vertraging. Het kan immers zo maar zijn dat treinen zomaar uitvallen om allerlei redenen, dat komt (te) regelmatig voor. Zou niet moeten, zou een uitzondering moeten zijn, maar helaas.

Ik ga weleens naar het theater in een andere stad, dan neem ik de trein die minimaal een uur tevoren daar al aankomt. Met een auto zou ik dat niet doen. Maar met ov wel. Het risico is gewoon te groot dat het mis gaat. Helaas, maar zo werkt het, en er geldt zonder incheck geen geld terug bij vertraging en zeker geen compensatie voor vervolgschade.

Reageer