beantwoord

GBTV we creeren onze eigen chaos deel 2

  • 27 July 2023
  • 18 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 6

Twee weken geleden opende ik een topic dat mijn (reis) partner en ik voor dezelfde reis met hetzelfde abonnement twee verschillende antwoorden op de claims kregen. Laura heeft dit uitgezocht maar komt tot de conclusie dat wij verschillende in en uitchecks hebben. Ik denk dat zij nu op vakantie is want ik krijg geen reactie meer. Ik heb de screenprints toegevoegd…onze in en uitchecks zijn toch gelijk? kan iemand hier nog een keer naar kijken? Overigens heb ik nog een voorbeeld van dezelfde reis, zelfde in en uitchecks en twee verschillende bedragen……klantenservice kon mij er ook niet mee helpen. Ik heb ook ge replay ed op de mail maar dat duurt zo eindeloos……

 

 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 July 2023, 13:00

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6

Voor de volledigheid, de heenreis krijg ik wel vergoed maar mijn partner niet (half uur vertraging), terugreis met uur vertraging krijgen we beiden niets. het is heel fijn dat Laura het heeft opgepakt maar zei ziet blijkbaar andere dingen in het systeem dan ik zie in onze reishistorie……

Laura zal morgen weer reageren op jullie gesprek! 

Reputatie 6

Prima, dank je !

Badge +3

Vreemd, want je screenshots van de beide kaarten geven exact hetzelfde aan.

Bij een incheck op 7 juli op Kampen Zuid om 06:22 was je eerste reismogelijkheid de sprinter van 06:46 (+3) naar Leiden, die was om 08:17 (+1) op Sloterdijk spoor 11, jullie uitchecks daar waren om 08:18 dus dat klopt verder (geen vertraging).

Op Sloterdijk zijn jullie naar spoor 7 gelopen (dat kan in principe ook zonder poortjes maar misschien wilde je nog iets kopen buiten de poortjes) en daar om 08:25 weer ingecheckt, dat is ook prima verder.

De eerstvolgende trein naar zandvoort ging om 08:46 (+4) en kwam aan in Zandvoort om 09:10 (+2), waarbij jullie uitcheck om 09:13 was dus daar is ook niets aan de hand qua vertaging.

Waar een claim voor de heenreis dan vandaan komt snap ik niet, jullie in/uitchecks tonen gewoon een normaal patroon van iemand die toegankelijk (met sprinters) wil reizen.

Of had je om 06:46 via Lelystad, Almere Centrum en Amsterdam C willen reizen (3x overstappen, aankomst 08:40) en lukte dat niet? Dan is dat een 30 minuten claim waard, voor jullie allebei natuurlijk.

De terugweg is lastiger, want jullie zijn blijkbaar vanuit Zandvoort tot Spaarnwoude gekomen en hebben vanuit daar na bijna anderhalf uur een (Connexxion) bus terug naar Haarlem genomen en zijn vanuit daar weer verder gegaan met de trein?

Dat is lastig claimen, een stuk met de trein plus een stukje terug met een bus en daarna weer verder met de trein. Want er zit tussen beide treinritten bijna twee uur (de passage in Spaarnwoude telt niet mee).

Hoe dan ook, zonder die busrit zou je met een incheck om 12:12 in Zandvoort (vertrek trein 12:20) in principe (met overstappen op Amsterdam C, Almere Centrum en Lelystad Centrum) om 14:14 weer terug kunnen zijn in Kampen-Zuid, maar dat is dus 16:44 geworden.

Dus wat is er misgegaan bij Spaarnwoude? Ik vind er niets over terug op https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-07-07/5432 en het systeem zal dus ook geen bijzonderheden ophoesten.

Voor iemand die een uurtje naar de IKEA gegaan zou zijn is het transactieoverzicht eigenlijk sluitend, maar waarom dan die bus terug naar Haarlem? 🤣

Reputatie 6

@Robert B , we hadden heen inderdaad met de intercity willen reizen van Almere centraal naar amsterdam centraal maar die viel uit, dus toen maar geboemeld en dat leverde een half uur vertraging op. Terug inderdaad gepauzeerd en gelunched bij Ikea, terug op Haarlem Spaarnwoude bleek er geen treinverkeer te zijn tussen Amsterdam en Haarlem. Dus weer uitgecheckt en de streekbus gepakt naar Haarlem om daar vandaan via leiden terug te reizen. Dus heen een vertraging van een half uur en terug een vertraging van een uur.

Reputatie 6

 

Reputatie 6

Klopt helemaal, toen bleek dat de ic niet reed zijn we tot Sloterdijk blijven zitten en daar maar koffie gehaald en toen met half uur vertraging aangekomen op Zandvoort 

Reputatie 6

We wilden om 14.04 reizen echter er was geen treinverkeer mogelijk, vandaar de bus .gelukkig heb ik nog screenprints van mn telefoon

 

 

Badge +3

Dank voor de info, dan klopt het verder en dus óók voor de terugweg GTbV wegens via Haarlem en Leiden.

Goed dat @Laura NS je al aan het helpen is, want met heen en weer mailen op een afwijzing zal je niet snel verder komen denk ik.

Of je GTbV voor de hele terugreis (met onderbreking in Spaarnwoude) gaat krijgen betwijfel ik, maar in ieder geval voor Spaarnwoude - Kampen Zuid.

Als de vergoeding voor je (reis)partner ook nog meegenomen wordt is dat helemaal super, maar daar zullen wel wat AVG probleempjes zijn (die moet zelf contact opnemen, maar als je zijn/haar e-mailadres privé geeft is dat meestal geen probleem want jullie transacties zijn identiek dus waar jij recht op hebt heeft die ander dat ook).

Reputatie 6

Ik heb terug de claim ook ingevuld vanaf Haarlem Spaarnwoude hoor (niet vanaf Zandvoort. En we hebben echt een uur vertraging gehad. Het gaat mij niet om die paar centen maar het gaat erom dat de automatische verwerking niet klopt. Ik wacht de reactie van Laura even af maar in haar reactie lees ik dat zij andere ziet dan ik in onze reishistorie en dat vind ik zo vreemd. 

Ik heb inderdaad nu even tijd om ernaar te kijken, dus ik duik er weer even in. Excuus dat mijn reactie wat langer heeft gewacht @Sim70, en bedankt voor je geduld duvser! Ik verschijn zo even in de privéberichten en doe hier dan ook even een update.

Ik zie inderdaad voor de heenweg ook precies dezelfde reizen staan in ons systeem. Ik kan er zelf de vinger niet op leggen waarom het systeem de knopen zo heeft doorgehakt. Ik ga hem wel intern doorsturen als voorbeeld dat dit fout gaat.

Voor je partner maak ik dit in orde, de restitutie zal hier ook weer binnen 2 weken op de bij ons bekende IBAN staan.

Ik zie nog een vraag over 4 juli in mijn privéberichten, dus die zal ik daar verder met je afhandelen.

Reputatie 6

prima Laura, dank voor je tijd en moeite! 

Reputatie 6

Ik heb je weer beantwoord in onze tijdlijn

Reputatie 6

Het lijntje met Laura loopt nog…. :) 

Reputatie 6

Ik heb nog steeds wat vragen openstaan…Laura kun je nog even reageren? 

Laura is sinds afgelopen maandag niet meer actief geweest op de Community, vandaar dat je waarschijnlijk nog geen reactie hebt. Komende maandag is haar eerstvolgende dienst weer.

Reputatie 6

Prima dan wacht ik dat weer even af!

Reageer