beantwoord

geen geld terug bij vertraging bij kapotte trein

  • 28 November 2023
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Goedendag, 

 

Sinds de nieuwe treinen op het traject Eindhoven-Den Haag rijden zit ik geregeld in een kapotte trein. Dan weer worden we "geëvacueerd", dan staan we een uur stil voor we verder rijden. Tot mijn verbazing krijg je dan geen geld terug bij vertraging, want als ik een trein later had genomen zou ik wel binnen het half uur vertraging hebben. Dit vind ik wat gek. Moet ik dan van tevoren voorspellen welke trein nu weer kapot gaat?

 

En Bouma, als je meeleest: doe je werk eens zorgvuldig. Volgens mij doe je maar wat.

icon

Beste antwoord door Momo 28 November 2023, 18:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt hier wel geld voor terug krijgen, alleen wordt een claim in eerste instantie automatisch afgewezen omdat het systeem met jouw inchecktijd ziet dat je met een trein later minder vertraging zou hebben gehad. Het systeem ziet niet in welke trein jij zat, dat ziet alleen de in en uitchecktijd en op basis van de inchecktijd had je dus ook een trein later kunnen hebben. Wat je kunt doen is reageren op de automatische afwijzing en daarin aangeven in welke trein jij zat en dat die trein defect was en je daardoor veel vertraging had. Die reactie wordt dan door een persoon bekeken en beoordeeld. 

Hartelijk dank, dan zal ik daarop reageren. Sinds kort wordt ongeer de helft afgewezen, zonder reden. En dat terwijl ik ongeveer 8 keer per week ruim een half uur vertraging heb. Niet alleen door kapotte treinen, maar ook de bizarre overstap Venlo-Eindhoven-Den Haag. Wanneer de trein aankomt als de andere wegrijdt wordt de aanvraag ook structureel afgewezen. Dat worden een hoop mailtjes. Je zou zeggen dat ze de klant wat serieuzer nemen en een goedkeuring automatiseren en een afkeuring controleren. Je doet immers al best veel moeite voor die vergoeding, dan is dit erg onklantvriendelijk. Maar goed, nog klantvriendelijker zou zijn als die overstap eindelijk eens goed georganiseerd wordt...

Badge +3

De overstap vanuit Venlo naar Den Haag is inderdaad verre van ideaal, zeker als er bij 8 claims per week de helft afgewezen wordt… 😥

Reageer