Skip to main content
beantwoord

Geen NS bus verschenen bij geplande werkzaamheden zoals afgesproken

  • 16 June 2024
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

In de nacht van 24 mei 2024 waren er vanwege geplande werkzaamheden tussen 02:00 en 04:15 uur bussen ingezet op het traject Den Haag HS Schiphol met vertrektijd 02.24 en 03.24 uur. 
Ik stond al om 03.05 uur bij de bus halte. De bus die om 03.24 uur had moeten vertrekken is nooit verschenen. Ik heb die nacht 2x contact gehad met NS servicelijn. Er werd tegen mij gezegd dat de bus later van Schiphol vertrokken was en iets later zou arriveren in Den Haag. Ik moest om 03.45 uur teugbellen als de bus er nog niet was. Om 03.45 uur voor meer info teruggebeld. De 2 de dame die mij te woord stond zou mij terugbellen. Ze heeft mijn telefoonnummer nog herhaald. Ik ben niet meer teruggebeld. Om 04.00 uur nog geen bus! Er was in de nacht geen ander alternatief dan een taxi te nemen om naar Schiphol te gaan. 
Met nog 3 andere Schiphol medewerkers hebben we een taxi genomen en de kosten gedeeld.
Ik heb mijn claim ingediend bij de NS voor taxi restitutie maar dat wordt afgewezen met als reden “ geen uitzonderlijke verstoring waarbij NS grootschalig aan reizigers toestemming heeft gegeven om deze kosten terug te vragen”. Was er een medewerker van NS aanwezig in de nacht? Het antwoord is NEEN. Was er een ander alternatief in de nacht dan een bus is die niet is komen opdagen? Het antwoord is wederom NEEN.
 Zoals beloofd door Sevicelijn dat we terug gebeld zouden worden. Tot op heden nooit teruggebeld. Wij medewerkers van Schiphol moesten een besluit nemen en dat was een taxi nemen en de kosten hebben we gedeeld met 4 personen omdat er op dat tijdstip geen ander alternatief was, wij zijn in de steek gelaten door NS. Zowel telefonisch als vervoer!

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Tja, die bussen zijn gewoon een drama. Het is best wel erg hoe reizigers aan het lijntje worden gehouden. Je kan toch niet verwachten dat ze urenlang op een bus wachten die niet komt.

Reputatie 6

Goedemiddag Vie. Welkom bij de NS Community. 

Dit klinkt als een zeer nare situatie voor jullie 4. Normaal gesproken worden taxikosten alleen vergoed als daarover telefonisch of via de infopaal contact over is geweest met onze klantenservice. Ik heb geen zicht op hoe je contact die avond is verlopen, maar indien er geen goedkeuring staat onder je gegevens voor dergelijke kosten wordt dit normaliter niet vergoed. Als ik dit nu zo lees snap ik je frustratie echter zeker. Ik raad je aan om een reply op je claim te sturen met verdere uitleg en je kunt dit ook als een klacht doorzetten via de klantenservice.

Reageer