geld niet terug bij stroomstoring

  • 26 May 2022
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

19 mei was er een storing die het nieuws haalde. Hierdoor was reizen tussen Weesp Hilversum en dus ook tussen Hilversum en Utrecht niet mogelijk. Sta je daar op het Perón waar constant wordt omgeroepen: over enkele minuten vertrekt de trein naar Utrecht. Is alleen geen trein gekomen. Dus waardeloze omroep installatie. Gevolg ik met taxi naar Maarssen en te laat bij mijn afspraak.

dan maar mijn kaartje terug vragen. Krijg ik vervolgens een afwijzing omdat het systeem van ns geen vertraging herkent. Dat ns systemen niet werken was al lang duidelijk en ik mag het weer ondervinden. Erg spijtig en belachelijk. Ik ben nog in afwachting van een reactie. Ik vraag me dan ook af waar ik mijn extra kosten mag declareren. 
belachelijk zooitje 


4 reacties

Als het systeem dat concludeert zal dat waarschijnlijk zijn omdat er wel mogelijkheden waren om via Amsterdam te reizen.

Als het systeem dat concludeert zal dat waarschijnlijk zijn omdat er wel mogelijkheden waren om via Amsterdam te reizen.

Er reden geen treinen van en naar Hilversum. Alles stond stil zelfs de spoorbomen bleven een lange tijd dicht omdat het systeem dacht dat er een trein aan kwam. Ook dit systeem had het mis.

Reputatie 7
Badge +3

Op de afwijzing kun je reageren met dat er geen treinen geweest zijn tussen .. en .. en je daardoor jouw station niet kon bereiken.

NS vergoedt geen taxikosten voor zelfgeregelde taxi's. Ook overige kosten die je hebt moeten maken vanwege de vertraging worden niet vergoed.

Als het systeem dat concludeert zal dat waarschijnlijk zijn omdat er wel mogelijkheden waren om via Amsterdam te reizen.

Er reden geen treinen van en naar Hilversum. Alles stond stil zelfs de spoorbomen bleven een lange tijd dicht omdat het systeem dacht dat er een trein aan kwam. Ook dit systeem had het mis.

Nee het veiligheidsmechanisme van de slagbomen zorgt ervoor dat bij een storing de spoorbomen naar beneden gaan.  Dat de ruststand van het systeem.ivm de veiligheid.

Reageer