beantwoord

Geld terug bij niet acceptabel alternatief vervoer

  • 5 November 2022
  • 26 reacties
  • 454 Bekeken

Morgen vertrekken we met onze kleindochter naar Parijs. We hebben in augustus geboekt, trein vanaf Lelystad naar Schiphol, vandaar met Thalys naar Parijs. We hebben nu 3 eersteklas tickets van Lelystad naar Schiphol, ten tijde van de boeking een rechtstreekse lijn. Normaal 41 minuten. Door werkzaamheden is er alternatief vervoer geregeld dat voor ons gezien leeftijd en bagage onacceptabel is, minstens 3x met bussen, kortste rit 1uur 32 minuten. We gaan nu met de auto naar Schiphol, dus aan de retourtickets dinsdag 8 n november hebben we ook niets. Zijn er mogelijkheden voor restitutie? Een vergoeding van 50% omdat de heenreis meer dan 30 minuten langer duurt kunnen we niet indienen omdat we de reis niet maken?

 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 6 November 2022, 10:29

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6

Gezien alle problemen op het spoor raadt NS aan om zo kort mogelijk voor vertrek de reis te plannen. Dat is volkomen in tegenspraak met het advies om zo vroeg mogelijk vanaf het dichtstbijzijnde station te boeken. Blijkbaar is het zo’n chaos bij NS dat de ene afdeling niet weet wat de gevolgen zijn bij een andere afdeling.

dit is inderdaad een "mooie" tegenstelling. het fundament van railvervoer is voorspelbaarheid, dat is in Nederland helemaal weggeslagen door de idiote manier en frequentie van werkzaamheden. de spoorsector is niet meer serieus te nemen in ons landje... 

Reageer