geld terug bij storing

  • 5 June 2023
  • 19 reacties
  • 353 Bekeken

Hallo, 

gisterenavond ben ik samen met mijn zusje naar het Harry styles concert geweest in de Johan Cruijf arena. We hebben een dagkaart gekocht en zijn vanuit station Breda vertrokken. De heenweg verliep redelijk soepel maar al vrij snel kwamen we erachter dat er een systeemstoring was… We hebben aan ns personeel gevraagd en de app in de gaten gehouden om te kijken tot hoelaat het duurde en of we dus naar huis konden komen na het concert, beide gaven aan dat het tot maximaal 20.00 duurde. Uiteindelijk was het om 23.00 nog niet opgelost en miste we de laatste trein(en). Hierdoor hebben we !overnacht! in de ziggodome…. Geen vervoer kunnen vinden en familie woont te ver weg… uiteindelijk een bus en uber genomen en per persoon €50 kwijt (plus het geld van de dagkaarten)… Ik vind het jammer en hoop dat we (een deel van het) geld terugkrijgen aangezien het steeds onduidelijk in de app stond en er geen alternatief vervoer was ingezet voor de menigte..


19 reacties

Hallo Rayke.h en welkom bij de NS Community,

 

Erg spijtig dat je hinder had van de storing van gisteravond. Hopelijk heeft dit niet je avond verpest. Ik kan (nog) niets zeggen over de compensatie of vergoedingen die wij gaan bieden voor deze claims. Hopelijk wordt er snel meer duidelijk. Je kan het beste onze website in de gaten houden voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Jullie hebben overnacht en zijn vandaag terug gereisd en nemen dan een uber ipv gewoon OV?

 

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig is er altijd het opgeheven vingertje van @MoDe om meteen een oordeel te vellen. Er reden vanochtend ook nog geen treinen en je hebt geen idee van de omstandigheden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rayke.h,

Er is een speciale pagina voor vergoedingen voor de storing van gisteren en vandaag.

Jullie hebben overnacht en zijn vandaag terug gereisd en nemen dan een uber ipv gewoon OV?

 

Nee, we konden om 4 uur s nachts een bus nemen naar Tilburg en moesten vanuit daar nog een uber nemen naar Breda… 1 van ons had gewoon school en ook vanochtend bleek tot 9 alles er nog uit te liggen van en naar Amsterdam…

Reputatie 7
Badge +3

Jullie hebben overnacht en zijn vandaag terug gereisd en nemen dan een uber ipv gewoon OV?

 

Nee, we konden om 4 uur s nachts een bus nemen naar Tilburg en moesten vanuit daar nog een uber nemen naar Breda… 1 van ons had gewoon school en ook vanochtend bleek tot 9 alles er nog uit te liggen van en naar Amsterdam…

Dankjewel voor de uitleg. Denk dat je bij indienen van claim je dan overnachten beter kunt veranderen in wachten. Hoop dat je desondanks nog met plezierterug denkt aan het concert zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig is er altijd het opgeheven vingertje van @MoDe om meteen een oordeel te vellen. Er reden vanochtend ook nog geen treinen en je hebt geen idee van de omstandigheden.

En natuurlijk @iMark  die mij weer terecht moet wijzen….

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe 

Van een zogenaamde ‘super user’ verwacht ik een hoger niveau in de reacties dan van de gemiddelde reageerder. Het afkatten van mensen die een heel vervelende ervaring hebben gehad na een grote verstoring is beneden ieder peil.

Het is niet aan jou om deze situaties te be- en veroordelen. Dat kan NS heel goed zelf. 

En claimen voor de gemaakte kosten doordat het treinverkeer stil lag en GTBV claimen voor de dagkaarten zodat je geheel schadeloos gesteld wordt. Hou er wel rekening mee dat het wel vele weken kan duren voordat die claims voor de gemaakte kosten vergoed gaan worden.

 

Hoi Rayke.h,

Er is een speciale pagina voor vergoedingen voor de storing van gisteren en vandaag.

Top dankjewel ik hou het in de gaten!

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Van een zogenaamde ‘super user’ verwacht ik een hoger niveau in de reacties dan van de gemiddelde reageerder. Het afkatten van mensen die een heel vervelende ervaring hebben gehad na een grote verstoring is beneden ieder peil.

Het is niet aan jou om deze situaties te be- en veroordelen. Dat kan NS heel goed zelf. 

@iMark voor persoonsgerichte reacties is pb bedoeld. Jij beschuldigt mij van afkatten, terwijl jij dat keer op keer op mij doet. Bij deze meld ik jou.

Reputatie 7
Badge +3

En claimen voor de gemaakte kosten doordat het treinverkeer stil lag en GTBV claimen voor de dagkaarten zodat je geheel schadeloos gesteld wordt. Hou er wel rekening mee dat het wel vele weken kan duren voordat die claims voor de gemaakte kosten vergoed gaan worden.

 

Of je en kosten kunt claimen en GTbV claim kunt indienen zou uitgezocht worden door @Erryt NS 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe 

@MoDe

Van een zogenaamde ‘super user’ verwacht ik een hoger niveau in de reacties dan van de gemiddelde reageerder. Het afkatten van mensen die een heel vervelende ervaring hebben gehad na een grote verstoring is beneden ieder peil.

Het is niet aan jou om deze situaties te be- en veroordelen. Dat kan NS heel goed zelf. 

@iMarkvoor persoonsgerichte reacties is pb bedoeld. Jij beschuldigt mij van afkatten, terwijl jij dat keer op keer op mij doet. Bij deze meld ik jou.

Van een ‘super user’ verwacht toch echt beter gedrag in deze community. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij welke instantie kan ik trouwens een klacht indienen over een ‘super user’ die keer op keer sfeerverlagende berichten plaatst in deze community? Of is het voldoende om de klacht hier te deponeren?

Reputatie 6
Badge +2

Hi iMark, 

Dat mag bij ons. Zou je mij daarvoor een privéberichtje voor willen sturen?

Hoi Rayke.h,

Er is een speciale pagina voor vergoedingen voor de storing van gisteren en vandaag.

Dit formulier werkt niet voor mij?

Krijg je een foutmelding?

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Rayke.h,

Er is een speciale pagina voor vergoedingen voor de storing van gisteren en vandaag.

Dit formulier werkt niet voor mij?

Wat bedoel je met "Werkt niet”? Zie je geen formulier, kun je het niet invullen, komt er een foutmelding bij het indienen, nog iets anders? Als je een foutmelding ziet, kun je dan een screenshot posten?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rayke.h,

Er is een speciale pagina voor vergoedingen voor de storing van gisteren en vandaag.

Dit formulier werkt niet voor mij?

Wat wil je claimen?

Reageer