beantwoord

Geld terug bij tekort aan zitplaatsen

  • 7 September 2023
  • 8 reacties
  • 375 Bekeken

Reputatie 3
  • Intercity
  • 27 reacties

Vandaag (donderdag) is het, net als dinsdag (en woensdag werkte ik thuis), alweer zo ver: trein bomvol, ongeveer net zoveel mensen die moesten staan als die konden zitten, alle zitplaatsen bezet, in de tweede en in de eerste klas. Bijna zo vol dat er niemand meer bij kon…


Wordt het niet eens tijd dat de NS ook geld terug geeft als er geen zitplaatsen meer zijn? 50% of 100%, voor beide is wel wat te zeggen!

icon

Beste antwoord door MoDe 7 September 2023, 10:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ook dit is al meerdere keren op dit forum besproken. U heeft met een treinkaartje geen recht op een zitplaats, u heeft alleen het recht om vervoerd te worden. Dus nee u gaat geen geld tereugkrijgen.

 

Dit gezegd hebben heeft NS wel een probleem nu. Vol trots aankondigen dat de treinen verlengd gaan worden en nu de dagelijkse praktijk overziend (ook op twitter), kan ik niet anders concluderen dat NS deze afspraak zwaar aan het schenden is.

Wordt het niet eens tijd dat de NS ook geld terug geeft als er geen zitplaatsen meer zijn? 50% of 100%, voor beide is wel wat te zeggen!

Iedereen een zitplaats is volslagen onbetaalbaar, in Nederland en in de rest van de wereld. Graag ook enige realiteitszin.

Dit gezegd hebben heeft NS wel een probleem nu. Vol trots aankondigen dat de treinen verlengd gaan worden en nu de dagelijkse praktijk overziend (ook op twitter), kan ik niet anders concluderen dat NS deze afspraak zwaar aan het schenden is.

Het een sluit het ander niet uit. Je kunt de treinen verlengen maar in september zijn er veel meer reizigers dan in andere maanden en kan het toch vol worden.

Reputatie 7
Badge

Hoe bewijs je dat je niet kon zitten 😉

Reputatie 7
Badge +3

Jouw vervoersbewijs geeft recht op vervoer, niet op een zitplaats. Als je ipv op woensdag thuis werkt op dinsdag of donderdag thuis gaat werken dan heb je op woensdag een grotere kans op een zitplaats en minder frustratie. De dinsdag en donderdag zijn populaire dagen voor thuiswerkers om naar de werklocatie te gaan.

Reputatie 4

Ik zou iig nooit met de metro gaan in Londen of Japan als geen zitplek al zo'n probleem vormt. Sta je gezellig met je neus in andermans oksel. Iedere dag weer tijdens de spits. In de treinen ook overigens

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou iig nooit met de metro gaan in Londen of Japan als geen zitplek al zo'n probleem vormt. Sta je gezellig met je neus in andermans oksel. Iedere dag weer tijdens de spits. In de treinen ook overigens

En jij bent in Japan geweest en heb dat zelf meerdere keren geconstateerd??? Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van die Japan-verhalen. Filmpjes van een jaar of 20 terug op het internet en er wordt maar gezegd dat dit de dagelijkse gang van zaken is. Kom dan eens met actueel bewijs. Zelf ook wel in de metro in Londen gezeten en altijd kunnen zitten. Ja niet in spitstijd naar de City maar dat lukt je in Nederland ook niet.

Reputatie 4

Ik zou iig nooit met de metro gaan in Londen of Japan als geen zitplek al zo'n probleem vormt. Sta je gezellig met je neus in andermans oksel. Iedere dag weer tijdens de spits. In de treinen ook overigens

En jij bent in Japan geweest en heb dat zelf meerdere keren geconstateerd??? Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van die Japan-verhalen. Filmpjes van een jaar of 20 terug op het internet en er wordt maar gezegd dat dit de dagelijkse gang van zaken is. Kom dan eens met actueel bewijs. Zelf ook wel in de metro in Londen gezeten en altijd kunnen zitten. Ja niet in spitstijd naar de City maar dat lukt je in Nederland ook niet.

Kijk, daar ga je al. Nou ik wel, heb er jarenlang gewoond. Ik reis veel dus weet dat we het hier absoluut niet zo slecht hebben. 

Manmanman, geld terug omdat je moet staan. Heb zo vaak in de trein gestaan. Vond ik het leuk? Nee, absoluut niet maar wat iemand al zei, realiteitszin is ook fijn want buiten de spits zijn de meeste treinen prima. En zelfs binnen de spitstijden is er maar een heel kort piekmoment en op bepaalde plekken.

Onbetaalbaar idd om iedereen een zitplek te geven. 

Reageer