Geld terug bij verplicht uit-en onmiddelijk weer inchecken buiten daluren door inzet NS bus | NS Community
beantwoord

Geld terug bij verplicht uit-en onmiddelijk weer inchecken buiten daluren door inzet NS bus

  • 8 November 2022
  • 8 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb een dalvrij abonnement. Vorige week moest ik van Venlo naar Den Bosch. Vanwege werkzaamheden reed er tussen Venlo en Eindhoven een NS bus.

Ik ben om 6:25 ingecheckt in Venlo en in de NS bus gestapt. In Eindhoven moest ik uit- en weer inchecken om het station in te komen, en vervolgens ben ik in Den Bosch uitgecheckt.

Vreemd genoeg moet ik nu toch betalen voor de rit tussen Eindhoven en Den Bosch, hoe zet ik dit recht?

icon

Beste antwoord door Daniel 8 November 2022, 22:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi MirjamB,

Daarvoor moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reishistorie, want als er minder dan 35 minuten zat tussen het uit- en inchecken in Eindhoven, zou dit gewoon als één reis gezien moeten worden en had er niks gerekend mogen worden voor Eindhoven - Den Bosch. Wellicht kunt u een screenshot plaatsen?

Reputatie 7
Badge +3

Doet me denken aan dit topic van zo'n anderhalve week geleden waarbij iemand na uitchecken bij een NS bus en inchecken bij een poortje van een station waarvandaan verder werd gereisd opeens geen 40% korting meer kreeg en waarbij de eerste incheck wel gewoon in de daluren was met een kortingsabonnement en tussen uit en nieuwe incheck minder dan 35 minuten zat. Daar is ook nog steeds geen verklaring voor gekomen, wel teruggave van het teveel betaalde bedrag.

 

Hoi MirjamB,

Daarvoor moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reishistorie, want als er minder dan 35 minuten zat tussen het uit- en inchecken in Eindhoven, zou dit gewoon als één reis gezien moeten worden en had er niks gerekend mogen worden voor Eindhoven - Den Bosch. Wellicht kunt u een screenshot plaatsen?

Vreemd genoeg denkt NS dat ik om 22:22 ben uitgecheckt in Eindhoven, en vervolgens op dezelfde dag om 7:20 weer ingecheckt om door te reizen 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Oh, die is wel heel apart. Je had zeker niet toevallig bij uitchecken in Eindhoven op het schermpje de tijd gezien? Mogelijk dat die verkeerd ingesteld stond. 

Ik zou dan als ik jou contact opnemen met de klantenservice via chat of Twitter zodat je dit als screenprint mee kunt sturen. 

Reputatie 7
Badge +2

Mogelijk dat die verkeerd ingesteld stond. 

Mogelijk? Dat lijkt me toch wel duidelijk. NS bussen leveren je wel vertraging op, maar doen ook weer geen 16 uur over een rit van Venlo naar Eindhoven😁

Reputatie 7
Badge +3

Ach, ik wilde niet gelijk zo negatief zijn door te zeggen dat een droplul het verkeerd ingesteld heeft. Vraag me wel af hoeveel andere reizigers hier ook nadeel van ondervonden hebben en hoe NS dit dan gaat oplossen. Het hele “Geldermalsen” verhaal stemt niet echt hoopvol. 

Badge +3

Als dit om NS Flex gaat dan kan het ook een automatische correctie zijn wegens een missende uitcheck bij de bus vanuit Venlo. Aan zulke correcties hangen vaak de meest vreemde tijdstippen.

Klik de details open (pijltje rechts) en als er geen vervoerder bij staat dan is het zo’n automatische correctie.

In dat geval zal een incheck om 7:20 door de poortjes in Eindhoven inderdaad gezien worden als spits i.p.v. overstap.

Maar ik vrees het ergste, dat het paaltje in Eindhoven de verkeerde tijd weergaf.

Je zou dat nog kunnen uitsluiten via een Mijn OV-chip transactieoverzicht (zonder prijzen) https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm Staat daar inderdaad een uitcheck om 22:22 dan is het foute boel.

Ah nee, niet weer he.

Reageer