Sticky

Geld terug bij vertraging

  • 7 september 2015
  • 256 reacties
  • 21547 Bekeken


Toon eerste bericht

256 reacties

Hallo bjk3,

Er is momenteel inderdaad een achterstand in de afhandeling van de claims. Het kan dus, zoals Robert B aangeeft, inderdaad lang (6-8 weken) duren voordat je een antwoord mag ontvangen. Het antwoord geven op de e-mail middels 'reply' is de juiste manier, dus momenteel is het simpelweg nog even wachten. Alvast bedankt voor je geduld!
Badge +3
Heb je wel na 5 dagen een (automatische) mail ontvangen dat je verzoek in behandeling is, maar langer kan duren?
In de nsonline ontvangstbevestigingen stonden deze kenmerknummers:
5046770999
5048403464
De automatische antwoorden over langer dan 5 dagen heb ik wel ontvangen.
Badge +3
Cool, dan nog even geduld en pikt een Webcare medewerker het wel op.

Via Twitter heb je nog veel sneller antwoord, als je ze die nummers geeft.
Ok, dank. Wel een gedoe hoor. In een forumbericht staat dat je na een afwijzing moet bellen. Daar hoor je dat je met reply moet terugmailen. Nu merk ik dat je beter met Twitter kunt werken. Het komt voor mij niet eenduidig over. Maar goed, ik wacht voor dit item eerst maar even af.
Normaal heeft Robert B het altijd bij het juiste eind bjk3, maar iedereen maakt vergissingen. Alhoewel de Twittermedewerkers inderdaad snel van antwoord kunnen voorzien handelen zij geen claims af. Dit zou teveel tijd in beslag nemen voor overige werkzaamheden. In dat geval zouden ze ook niet meer zo snel zijn 😉.
Dan kan je je eigen voorstellen hoeveel tijd klanten onnodig kwijt zijn door te gaan bellen of mailen of schrijven wat toch heel duidelijk staat aangegeven in de OP van dit sticky topic. Al maanden geleden zou dit worden aangepast.



Let wel, laatste update 12-4-2017 :?

Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door onze Klantenservice te bellen (030-7515155), te mailen of te schrijven. Dien je claim dus niet opnieuw in.
Badge +3
I stand corrected Arnold NS daar heb je gelijk in.

En toch (eigenwijs als ik ben) kunnen Thomas, Chiel en anderen (ik ben super slecht in namen onthouden) een verzoek tot afhandeling wel een 'schopje' geven, voor die claims.

Zo bedoelde ik het, gewoon de kortste weg. En het is weekend en ^RL en ^ET van Webcare hebben ook tijd teveel, wel lachen.. Want volgens www.rijdendetreinen.nl is het bijzonder rustig! :8
Gelukkig is dat destijds snel aangepast 🆒

Haha, dat is helemaal waar Robert B! Echter doen we dat eigenlijk alleen bij wijze van coulance en voornamelijk in uitzonderlijke situaties. Bijvoorbeeld wanneer het termijn van 6-8 weken verstreken is en de afdeling de situatie al opgepikt zou moeten hebben, maar dit om de één of andere reden niet gebeurd is. Om geen precedent te scheppen hield ik om die reden de woordvoering dat ze geen claims afhandelen. We zouden het in principe met ovtijden.com, www.rijdendetreinen.nl/storingen, persoonlijke- en claimgegevens uiteraard ook zelf uit kunnen zoeken en afhandelen 🙂. Dus wat dat betreft heb je zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk!
@Arnold NS

Zie boven je, mensen worden doorverwezen naar dit forum, telefoon, Twitter, alles behalve het juiste kanaal.
@Henk_NL: Dat IBAN is neem ik aan niet je eigen? Het ziet er namelijk wel erg gelikt uit als dat gefotoshopt is!
Dat is zeker wel mijn eigen! Laatste cijfers missen.
@Henk_NL: Ah, in dat geval is er niets aan de hand. Ik dacht ik vraag het toch maar even, safety first!
Ach, ook met het gehele nummer kan je weinig echt spannends gelukkig 😉 Maar dit moet nu wel echt eens een keer aangepast worden.
De OP van dit topic ook !!


Let wel, laatste update 12-4-2017

Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door onze Klantenservice te bellen (030-7515155), te mailen of te schrijven. Dien je claim dus niet opnieuw in.
Bedankt MvanGelder! Ik heb het aangepast:

"Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door te reageren in de e-mail die je ontvangen hebt over de afwijzing en hierin de benodigde aanvullende informatie door te geven. Dien je claim dus niet opnieuw in. Let wel op! Er is momenteel een achterstand van 6 tot 8 weken in de afhandeling hiervan. Het kan dus langer duren dan je hoopt voor je reactie krijgt op de herziening van je claim."

Wat precies vergt nog aanpassing Henk_NL? Dan kijk ik daar ook nog even naar 🙂.
Footers in al die emails, ook van de afwijzing. Daar staat nog een verwijzing naar hier, en dan kom je hier, moet je weer vertrekken.
Ah, ja! Ik ga het doorgeven. Dat scheelt hopelijk een hoop klantcontacten voor ons en frustratie bij de reiziger. Bedankt voor de waardevolle tip Henk_NL!
Fantastisch !!
Ho, ik hang de slingers pas op als het ook werkelijk aangepast is hoor MvanGelder 😉
Haha ik vind het al top dat de OP is aangepast. Het aanpassen van het andere zal ws weer een meerjarenproject worden, dat is al meerdere keren doorgegeven maar goed daar kunnen moderators ook weinig aan doen.
Update: De goedkeuring- en afwijzinge-mail hebben nu beide de afsluitende alinea:

"Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl voor meer informatie. Heeft u een gerichte vraag over deze claim, beantwoord dan deze e-mail met uw vraag. Heeft u een brief over uw claim ontvangen en daar een vraag over, dan kunt u met ons bellen op nummer 030-7515155. We staan dag en nacht voor u klaar."

De ontvangstbevestiging houdt de generieke afsluiting met forum en twitter voor algemene vragen.

Bedankt voor de tip iedereen! 🙂
Ik kan op dit moment geen claim indienen. Vorige week dinsdag door meerdere problemen bijna een uur vertraging opgelopen.
Aan de tijden van in en uitchecken zie je dat gelijk. Maar er wordt aangegeven dat het systeem dit nu niet kan controleren.
is er iets aan de hand met de site?
:?

Reageer