Sticky

Geld terug bij vertraging

• 7 september 2015
  • 256 reacties
  • 20039 Bekeken

Toon eerste bericht

256 reacties

Jup, daarover gaan inmiddels veel meer klachten rond. Er wordt verwezen naar het 'nieuwe' formulier: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Hallo Arno Smeehuyzen, het lijkt er op dat er een storing gaande is. Wij hebben voorbeelden van deze melding nodig. Heb je toevallig ook Facebook of Twitter? Zo ja, zou je dan een screenshot kunnen sturen van de melding die je in beeld krijgt?
Beste,

Ik heb gisteren een reis gemaakt van Utrecht centraal naar Zwolle. Aangezien het treinverkeer stil lag tussen Utrecht centraal en Amersfoort ben ik via Amsterdam Zuid gegaan.

Ik heb nu een claim ingediend voor de vertraging (claimnummer 600146287) maar heb hierbij een foutje gemaakt aangezien ik de website verkeerd heb begrepen. Op de site staat namelijk aangegeven aankomst en daarna geplande tijd. Ik heb dus de geplande aankomsttijd in Zwolle ingevuld. Echter blijkt uit de bevestigingsmail blijkt dat ik de geplande vertrektijd had moeten invullen wat 14.18 was.

Hierbij wil ik u dan ook vragen om de geplande vertrektijd te wijzigen naar 14.18 uur i.p.v. 15.10 uur.

Alvast bedankt.
...
Hierbij wil ik u dan ook vragen om de geplande vertrektijd te wijzigen naar 14.18 uur i.p.v. 15.10 uur.

Alvast bedankt.

Ik denk dat NS het extra werk vindt om een claim te corrigeren en daarom er met een boog omheen gaat als iemand vraagt of het kan.

Er wordt nu altijd op dit forum aangeraden af te wachten tot men 'de afwijzing' krijgt (en die komt waarschijnlijk spoedig als u verder geen tekstuele opmerkingen over uw claim in het formulier hebt ingevuld) en daar dan per e-mail (u krijgt ook een e-mail) op te reageren met wat dan wel de juiste gegevens zijn.

Nadat u deze e-mail als reactie op de afwijzing hebt ingestuurd, wordt de claim 'herbeoordeeld'.
Reputatie 7
Dat klopt, Wiesum, jouw claim zal in eerste instantie worden afgewezen, maar je kunt reageren op de afwijzing om enige aanpassingen aan de claim door te voeren, zodat de vertraging wel goed erkend kan worden.
Haha, dat is helemaal waar Robert B! Echter doen we dat eigenlijk alleen bij wijze van coulance en voornamelijk in uitzonderlijke situaties. Bijvoorbeeld wanneer het termijn van 6-8 weken verstreken is en de afdeling de situatie al opgepikt zou moeten hebben, maar dit om de één of andere reden niet gebeurd is. Om geen precedent te scheppen hield ik om die reden de woordvoering dat ze geen claims afhandelen. We zouden het in principe met ovtijden.com, www.rijdendetreinen.nl/storingen, persoonlijke- en claimgegevens uiteraard ook zelf uit kunnen zoeken en afhandelen 🙂. Dus wat dat betreft heb je zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk!

Hier duurt het al 9 weken, nog geen zicht op wanneer het behandeld gaat worden... Hoop niet dat ze ook zo traag zijn met het overmaken van jullie salaris zeg :S

Reageer