Sticky

Geld terug bij vertraging

  • 7 September 2015
  • 294 reacties
  • 24548 Bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Footers in al die emails, ook van de afwijzing. Daar staat nog een verwijzing naar hier, en dan kom je hier, moet je weer vertrekken.
Bedankt MvanGelder! Ik heb het aangepast:

"Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door te reageren in de e-mail die je ontvangen hebt over de afwijzing en hierin de benodigde aanvullende informatie door te geven. Dien je claim dus niet opnieuw in. Let wel op! Er is momenteel een achterstand van 6 tot 8 weken in de afhandeling hiervan. Het kan dus langer duren dan je hoopt voor je reactie krijgt op de herziening van je claim."

Wat precies vergt nog aanpassing Henk_NL? Dan kijk ik daar ook nog even naar 🙂.
De OP van dit topic ook !!


Let wel, laatste update 12-4-2017

Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door onze Klantenservice te bellen (030-7515155), te mailen of te schrijven. Dien je claim dus niet opnieuw in.
Ach, ook met het gehele nummer kan je weinig echt spannends gelukkig 😉 Maar dit moet nu wel echt eens een keer aangepast worden.
@Henk_NL: Ah, in dat geval is er niets aan de hand. Ik dacht ik vraag het toch maar even, safety first!
Dat is zeker wel mijn eigen! Laatste cijfers missen.
@Henk_NL: Dat IBAN is neem ik aan niet je eigen? Het ziet er namelijk wel erg gelikt uit als dat gefotoshopt is!
@Arnold NS

Zie boven je, mensen worden doorverwezen naar dit forum, telefoon, Twitter, alles behalve het juiste kanaal.
Haha, dat is helemaal waar Robert B! Echter doen we dat eigenlijk alleen bij wijze van coulance en voornamelijk in uitzonderlijke situaties. Bijvoorbeeld wanneer het termijn van 6-8 weken verstreken is en de afdeling de situatie al opgepikt zou moeten hebben, maar dit om de één of andere reden niet gebeurd is. Om geen precedent te scheppen hield ik om die reden de woordvoering dat ze geen claims afhandelen. We zouden het in principe met ovtijden.com, www.rijdendetreinen.nl/storingen, persoonlijke- en claimgegevens uiteraard ook zelf uit kunnen zoeken en afhandelen 🙂. Dus wat dat betreft heb je zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk!
Gelukkig is dat destijds snel aangepast 🆒

Badge +3
I stand corrected Arnold NS daar heb je gelijk in.

En toch (eigenwijs als ik ben) kunnen Thomas, Chiel en anderen (ik ben super slecht in namen onthouden) een verzoek tot afhandeling wel een 'schopje' geven, voor die claims.

Zo bedoelde ik het, gewoon de kortste weg. En het is weekend en ^RL en ^ET van Webcare hebben ook tijd teveel, wel lachen.. Want volgens www.rijdendetreinen.nl is het bijzonder rustig! :8
Dan kan je je eigen voorstellen hoeveel tijd klanten onnodig kwijt zijn door te gaan bellen of mailen of schrijven wat toch heel duidelijk staat aangegeven in de OP van dit sticky topic. Al maanden geleden zou dit worden aangepast.



Let wel, laatste update 12-4-2017 :?

Mijn claim is afgewezen. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?
Vraag Klantenservice om jouw claim te herzien. Dit kan door onze Klantenservice te bellen (030-7515155), te mailen of te schrijven. Dien je claim dus niet opnieuw in.
Normaal heeft Robert B het altijd bij het juiste eind bjk3, maar iedereen maakt vergissingen. Alhoewel de Twittermedewerkers inderdaad snel van antwoord kunnen voorzien handelen zij geen claims af. Dit zou teveel tijd in beslag nemen voor overige werkzaamheden. In dat geval zouden ze ook niet meer zo snel zijn 😉.
Ok, dank. Wel een gedoe hoor. In een forumbericht staat dat je na een afwijzing moet bellen. Daar hoor je dat je met reply moet terugmailen. Nu merk ik dat je beter met Twitter kunt werken. Het komt voor mij niet eenduidig over. Maar goed, ik wacht voor dit item eerst maar even af.
Badge +3
Cool, dan nog even geduld en pikt een Webcare medewerker het wel op.

Via Twitter heb je nog veel sneller antwoord, als je ze die nummers geeft.
De automatische antwoorden over langer dan 5 dagen heb ik wel ontvangen.
In de nsonline ontvangstbevestigingen stonden deze kenmerknummers:
5046770999
5048403464
Badge +3
Heb je wel na 5 dagen een (automatische) mail ontvangen dat je verzoek in behandeling is, maar langer kan duren?
Hallo bjk3,

Er is momenteel inderdaad een achterstand in de afhandeling van de claims. Het kan dus, zoals Robert B aangeeft, inderdaad lang (6-8 weken) duren voordat je een antwoord mag ontvangen. Het antwoord geven op de e-mail middels 'reply' is de juiste manier, dus momenteel is het simpelweg nog even wachten. Alvast bedankt voor je geduld!
Badge +3
Een maand geleden heb ik na een afgewezen claim gebeld en mij werd verteld dat dit niet via de telefoon afgehandeld kon worden. Ik moest de NS-mail (met daarin de afwijzing) gewoon beantwoorden. Tot nu toe geen reaktie.
Een maand is wel lang maar ik lees ook verhalen dat het door achterstand ook wel 6 weken kan duren.

Uiteindelijk wordt het wel opgelost hoor. Heb je een claimnummer?
Een maand geleden heb ik na een afgewezen claim gebeld en mij werd verteld dat dit niet via de telefoon afgehandeld kon worden. Ik moest de NS-mail (met daarin de afwijzing) gewoon beantwoorden. Tot nu toe geen reaktie.
Hallo Obadiah, jammer om te lezen dat je reis zo is verlopen. De Dagkaart Fiets is ook te laden als mobiel ticket, dit kun je tijdens de bestelling van het ticket aangeven. Heb jij dit ook gedaan? In principe valt dit niet onder de regeling 'Geld terug bij vertraging'. Daarnaast is het in het geval van een E-ticket niet mogelijk om restitutie te ontvangen. De reden dat we hier steng in zijn is dat dit een fraudegevoelig product is waar vaak misbruik van wordt gemaakt. We kunnen niet nagaan of iemand daadwerkelijk van het ticket gebruik heeft gemaakt, bovendien heb jij hier ook mee gereisd. Nu geloof ik jouw verhaal uiteraard, maar ben ik bang dat het lastig wordt om de kosten van het E-ticket terug te krijgen.

Ik wil je adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dit kun je telefonisch doen via 030 - 751 51 55, via Facebook, Twitter of onze Live Chat. Mijn collega's kunnen je gegevens dan even bekijken en kijken of er nog restitutie mogelijk is.
Ik bedoelde 25.10 euro.
Beste NS. Dinsdag jongstleden heb ik twee e-tickets gekocht. De Dagretour actie van de Febo. En een fietsdagkaart. De fietsdagkaart kon om een gekke reden weer niet worden ingeladen in de NS-app (waarom eigenlijk niet?). Ik had een belangrijke afspraak en reisde van Purmerend naar eindbestemming Emmen. De NS con ducteur deed niet moeilijk. Maar Arrive (Station Zwolle naar Emmen) liet mij niet toe zonder papieren kaartje. Hierdoor is mijn hele reis voor niets geweest. 3 uur gereisd. Lijkt mij een grote vertraging. Kan ik restitutie krijgen voor beide kaartjes. Heb er namelijk beiden Niets aan gehad. Ik had die dag ook geen pinpas of cash dus kon geen papieren kaartje kopen om mijn reis te vervolgen (pinpas is vorige week verloren en wacht nog op een nieuwe pincode). Hoe moet ik te werk gaan? Zonde van 15.10 euro!
Je feedback is doorgezet.

Reageer