Skip to main content

Op 24 oktober jl. ben ik op station Alkmaar Noord ingecheckt om 8.30. Hierna heb ik de trein gepakt van 8.37 richting Amsterdam. Op 9.22 kwam ik volgens dienstregeling aan op station Amsterdam CS. Plan was om vervolgens de Intercity direct te pakken van 9:38. Deze trein vertrok echter niet en bleek na enige tijd defect te zijn. Hierop heb ik een volgende Intercity direct genomen. Deze trein vertrok wel maar het werd gedurende de rit helaas een groot drama. Om de haverklap stond deze trein stil in een weiland of werd en heel traag gereden. Toen er eindelijk wat vaart in zat bleek Rotterdam CS helaas ineens het eindstation van deze trein te zijn. Ik moest dus overstappen en dat leverde mij nog meer vertraging op. Uiteindelijk kwam ik om 12:41 aan op station Breda, terwijl dit volgend de dienstregeling 10:46 had moeten zijn.

Een vertraging dus van bijna 2 uur en vreemd genoeg krijg ik geen geld terug bij vertraging (claim 602605313) . De reden hiervan is dat mijn vertraging korter dan een half uur zou zijn, wat dus niet het geval is. 

Bij deze dus het verzoek om nogmaals maar nu goed naar mijn claim te kijken want mijn vertraging was toch echt bijna 2 uur.

Vriendelijke groeten,

André 

 

Relatienummer: 15326391      |      Ons kenmerk: 5273325388

 

Uw claim wordt automatisch beoordeeld door de computer. Die zal hebben gezien dat als u via Utrecht en Den Bosch was gereisd uw extra reistijd beperkt was gebleven tot 20 minuten en dat is minder dan de minimale 30 minuten.

U kunt het beste contact opnemen met NS Klantenservice en uw situatie uitleggen.


Dat kon helemaal niet want pas na ongeveer een half uur in de trein gezeten te hebben werd duidelijk dat de Intercity Direct niet van station Amsterdam CS zou vertrekken. De snelste manier om dus in Breda aan te komen was de eerstvolgende Intercity Direct maar die trein ging dus tijdens de rit een aantal keren defect.


Ik denk dat deze automatisch wordt afgekeurd door het systeem, gezien er 3 minuten na aankomst op Amsterdam Centraal nog een ICD richting Brussel Zuid ging (9:25). Echter valt dat niet onder een haalbare overstap (van spoor 4 naar 13A.).

Wel is er een eerdere mogelijkheid geweest als ik Rijden de treinen mag geloven: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-10-24/1028
Maar volgens de vergoedingsregeling zou je sowieso in aanmerking komen, gezien het om een ICD gaat en er meer dan 30 min vertraging was: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1696259449887/content/assets/ns-nl/handleidingen/tabel-geld-terug-bij-vertraging-nieuw.pdf

Het beste is om op de afwijzingsmail te reageren, met dat de afwijzing van NS fout is. Meestal is het wel handig zoveel mogelijk onderbouwing toe te voegen.

 

Toevoeging: TS komt uit de IC Nijmegen, die is dus al weg. IC Maastricht vertrekt 3 min voor de ICD die TS wilde hebben. Als er op het laatste moment wordt gezegd dat de ICD uitvalt, kan je de IC Maastricht ook niet meer nemen. Ik denk dat dan de vraag is, wat heeft de planner op dat moment aangegeven. Als die heeft aangegeven te wachten op de ICD naar Tilburg, die vervolgens ook uitviel, lijkt het mij dat TS de opgelopen vertraging niet had kunnen voorkomen. 


Ik denk dat deze automatisch wordt afgekeurd door het systeem, gezien er 3 minuten na aankomst op Amsterdam Centraal nog een ICD richting Brussel Zuid ging (9:25). Echter valt dat niet onder een haalbare overstap (van spoor 4 naar 13A.).

Wel is er een eerdere mogelijkheid geweest als ik Rijden de treinen mag geloven: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-10-24/1028
Maar volgens de vergoedingsregeling zou je sowieso in aanmerking komen, gezien het om een ICD gaat en er meer dan 30 min vertraging was: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1696259449887/content/assets/ns-nl/handleidingen/tabel-geld-terug-bij-vertraging-nieuw.pdf

Met alleen een check-in in Alkmaar en een ckeck-out in Breda weet de computer helemaal niet via welke route is gereisd, laat staan met welke treinen.


Ik denk dat deze automatisch wordt afgekeurd door het systeem, gezien er 3 minuten na aankomst op Amsterdam Centraal nog een ICD richting Brussel Zuid ging (9:25). Echter valt dat niet onder een haalbare overstap (van spoor 4 naar 13A.).

Wel is er een eerdere mogelijkheid geweest als ik Rijden de treinen mag geloven: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-10-24/1028
Maar volgens de vergoedingsregeling zou je sowieso in aanmerking komen, gezien het om een ICD gaat en er meer dan 30 min vertraging was: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1696259449887/content/assets/ns-nl/handleidingen/tabel-geld-terug-bij-vertraging-nieuw.pdf

Met alleen een check-in in Alkmaar en een ckeck-out in Breda weet de computer helemaal niet via welke route is gereisd, laat staan met welke treinen.

Daar heb je gelijk in, tenzij er toeslag is gekocht bij een toeslagzuil op Amsterdam Centraal


Reageer