beantwoord

Geld terug bij vertraging - berekening van de tijd

  • 18 July 2023
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Enige tijd terug had ik vertraging met de trein van Rotterdam naar Amersfoort en diende een claim in.

Ik kwam met een uur vertraging op mijn bestemming aan.

Toch werd met claim beoordeeld met een vertraging van 30 - 59 minuten. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 18 July 2023, 21:50

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi mariannevanharten!

Als je het idee hebt dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de afhandeling van je claim, dan wil ik je graag uitnodigen om je bezwaar kenbaar te maken door deze in een reactie te sturen op de toewijzingsmail. Je claim wordt dan herzien door een collega. Houd er wel rekening mee dat het - mede door de storingen begin juni en begin juli - erg druk is en een reactie even op zich kan laten wachten.

ps: ik heb je topic verplaatst naar de categorie ‘Geld terug bij vertraging’ ter verbetering van de vindbaarheid.

Reputatie 7
Badge +3

De berekening vindt plaats op basis van de in en uitchecktijd, het is daarbij niet bekend met welke trein(en) gereisd is. Het zou kunnen dat er op basis van de inchecktijd een andere trein genomen had kunnen worden waarmee minder vertraging was, misschien wel via een andere route. Bij het bezwaar maken, zoals Tomas aangeeft, kun je wel aangeven in welke trein jij zat en dat die echt een uur vertraging had. 

Badge +3

In het verleden stond er in de mail over de claim (of in Mijn NS bij het overzicht) wel vaker 30-59 minuten maar de vergoeding klopte wel. Als je claim nog in behandeling is, wacht die dan even af.

Reageer