Hallo,
Gisteren hadden we veel vertraging op het spoor van Groningen naar Utrecht vanwege een kapotte trein die voor ons stond bij Hoogeveen.
Na 5 of 10 minuten stil te hebben gestaan heeft de conducteur aangeroepen om iedereen de trein te verlaten en de streekbus van Hoogeveen naar Meppel te pakken, omdat het probleem niet op korte termijn opgelost kon worden en de trein moest terug naar Groningen rijden.
Dat hebben we gedaan, maar nu vraag ik me af of we het geld terug kunnen krijgen. Blijkbaar is dat meestal niet het geval, maar we waren verteld om die bus te nemen en dus zijn we gedupeerd.
Het ergste is dat we 1,5 uur vertraging hadden, terwijl onze oorspronkelijk trein (na een korte pauze) nog even door bleef rijden. Ik vind het afschuwelijk dat zo’n slecht reisadvies is afgegeven. Waarom zou je mensen adviseren om de (zeer langzame!) streekbus te nemen als het nog steeds mogelijk is om door te rijden als het probleem is verholpen?
Dus mijn vraag is wat is de juiste manier om restitutie aan te vragen voor de treinreis en het streekbusgedeelte? Houd er rekening mee dat uit de NS-database zou kunnen blijken dat er geen vertraging had mogen zijn omdat onze oorspronkelijke trein bleef rijden (nadat we moesten uitstappen). Ik weet niet of de gewone GTBV formulier gaat lukken, zeker niet met de streekbus tarief.
Beste antwoord door Momo
Bekijk origineel