beantwoord

Geld terug bij vertraging hogesnelheidslijn

  • 8 June 2023
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 2

Je vraagt je af wat de NS wel goed kan. De lamlendigheid druipt van het bedrijf af. Ik vraag me echt af wanneer de NS gewoon zelf de handdoek in de ring gooit en zegt “We stoppen met treinen rijden”. Gezien de focus van de NS op alles behalve treinen rijden (scootertjes, flexabonnementen, taxi's, fietsen, hamburgers bakken, pasta koken) lijkt me dit een kwestie van tijd.

Goed, geld terug bij vertraging. Op 2 juni reisde ik om 13.53 van Breda naar Den Haag Laan van NOI. Deze trein viel uit. Hierdoor kwam ik 31 minuten later op mijn eindbestemming aan. Dit is meer dan 30 minuten wat betekent dat ik 100% van de ritprijs vergoed krijg (conform de vergoedingentabel en het document Geld terug bijvertraging bij de Intercity direct en IntercityDen Haag – Eindhoven (HSL) van NS.). Ik krijg echter 50% vergoed.

Ik bel de klantenservice, en die zeggen het volgende:

-U reisde niet met hogesnelheidstrein want die rijdt alleen tussen Rotterdam en Amsterdam (niet waar)

-U heeft geen toeslag betaald dus daarom kunt u geen volledige vergoeding krijgen (onzin, geen toeslag nodig tussen Breda en Rotterdam)

-U heeft bij de aanvraag niet aangegeven dat u over de hogesnelheidslijn reisde (deze functie is er helemaal niet!)

Bovenstaand gesprek duurde 30 minuten (ongeveer de vertraging dus).

Vervolgens de verbinding maar verbroken en een mail naar de klantenservice gestuurd.

Jongens, echt, wat een treinramp van een bedrijf is de NS geworden.

Oh ja, je kunt in de reishistorie ook niet aangeven dat je maar een kwartier vertraging had. Dit terwijl je bij 15 minuten ook al recht op geld terug hebt bij de hogesnelheidslijn.

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 June 2023, 13:03

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

In artikel 9 van de voorwaarden staat dat u uw verzoek via dit formulier moet indienen. Het lijkt erop dat u dat niet gedaan hebt.

Overigens kunt u het beste reageren op de mail waarin de claim is toegekend om de situatie toe te lichten. Dan wordt de claim opnieuw beoordeeld.

Hoi Steven91,

Heb je de aanvraag soms via je reishistorie in MijnNS gedaan? Dan kun je inderdaad geen 15 minuten vertraging selecteren en ook niet aangeven dat je via HSL hebt gereisd. Erg verwarrend en je moet het maar weten. 

Heb je wel via de HSL gereisd dan dien je inderdaad het formulier wat @Tochjo aangeeft te gebruiken.

In dit formulier kun je ook aangeven:

  • dat je via de HSL hebt gereisd 
  • de duur van de vertraging (en daar zit 15 minuten ook bij)
  • Toeslag hebt betaald (of niet)
  • of je nog een ander aanvullend vervoersbewijs hebt gebruikt (bv Railrunner of Dagkaart fiets, enz)

Reageer