Geld terug bij vertraging met abonnement | NS Community
beantwoord

Geld terug bij vertraging met abonnement

  • 14 March 2022
  • 3 reacties
  • 2616 Bekeken

Hallo,

Ik heb al een tijdje een abonnement bij de NS, weekend vrij, en heb dat ook gedurende de Corona tijd zo gehouden om toch de NS een beetje te steunen. Afgelopen zondag had ik echter van Nijmegen naar Den Haag dusdanig veel vertraging door onder meer een vertraagde stoptrein, hond op het spoor en kapotte trein dat ik graag eens wilde kijken of ik geld kon terug vragen. Dat lijkt dus niet te kunnen als je een abonnement hebt. Gezien het feit dat ik er normaal 1:52 over zou doen en nu 3:00 vond ik dat ik daar recht op had. Iemand een idee of er compensatie mogelijk is?

Groet, Marco

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 14 March 2022, 07:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi MarcoMulder,

Ja hoor, je hebt bij een vertraging van 30 minuten of meer gewoon recht op Geld Terug bij Vertraging. In deze tabel kun je zien wat de vergoeding in jouw situatie zal zijn. Bij een vertraging van 60 minuten of meer en een Weekend Vrij-abonnement op saldo is dat 1/6 deel van de maandprijs van het abonnement. Bij een Flex Weekend Vrij-abonnement is dat de normale, volledige ritprijs.

Je kunt de aanvraag doen via Mijn NS, of via dit formulier.

Reputatie 7
Badge +1

Moet via mijnNS. Daarbij wordt je dus ontzettend vaak door die zo gesteunde NS misleid omdat er dan een boodschap in rood komt dat er geen vertraging is geconstateerd. Je moet dan……. wachten, een paar dagen, totdat je het formulier kan aanklikken en invullen. Let nu op: afgelopen weekend was er toch weer eens WERKen met busvervanging rond Ede? Dan wordt standaard afgewezen. Desondanks is het best mogelijk dat je toch nog >30 min. vertraging opliep tov de daarop aangepaste tijden. dat moet je dan na de afwijzing die je krijgt apart via een link aangeven. Nee hoor-het is geen belastingen, dus makkelijker zullen ze het echt niet maken!

Overigens is juist met dat FLEX tijdelijk pauzeren=op de 0 stand zetten fluitje van 1 cent. Voordeel is dan weer dat je ook veel meer vergeoding bij goedkeuring krijgt als met oude ABO-systeem.

Hallo MarcoMulder en welkom bij de NS Community,

 

Het antwoord van mrfreeze klopt en is tevens correct. Ik durf niet te zeggen wat bahnrider allemaal bedoelt. Je hoeft in ieder geval niet te wachten tot je het formulier kan gebruiken.

Reageer