beantwoord

geld terug bij vertraging met een weekendvrij abonnement

  • 21 June 2023
  • 11 reacties
  • 296 Bekeken

Beste community,

 

kan iemand mij uitleggen hoe het zit met geld terug bij vertraging in het weekend, met een weekendbijlage abonnement? Wanneer heb je nou wel of niet recht op een deel van het geld?

icon

Beste antwoord door MoDe 21 June 2023, 01:57

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je minimaal 30 minuten vertraging hebt kun je een claim indienen bij geld-terug-bij-vertraging.

Hallo Allemaal,

 

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Afgelopen 4 juni tijdens de grote storing rondom Amsterdam flinke vertraging gehad. Ik had het geluk dat ik de enige trein die richting Utrecht reed kon nemen, en uiteindelijk met met meer dan 2 ½ vertraging op mijn eindbestemming aangekomen.

 

Het gaat om het traject Amsterdam - Sittard. Volgens de oude GtbV regeling zou ik dan recht hebben op de hele ticketprijs (heb een Flex Weekend Vrij abbonnement 1ste klas).

Echter vandaag kreeg ik een afwijzing van mijn claim.

Deze reis was op 4 juli, en zou toch volgens de oude regeling moeten plaatsvinden? En ook al zouden de nieuwe restitutie regels gelden, dan nog zou dit niet kloppen? Immers 1/6 deel van 34,95 is Euro 5,83?

 

Of zie ik nu iets over het hoofd :)

 

Beste Heer...
 
Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 4 juni 2023 en claimnummer XXXX behandeld. Wij vinden het vervelend dat u vertraging heeft ervaren tijdens uw reis.
 
In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Hierin is aangegeven dat NS een minimumbedrag hanteert. Dit bedrag is vastgesteld op € 2,30. Het aan u uit te keren bedrag valt onder deze grens of u heeft met een kosteloos verstrekt vervoerbewijs gereisd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.
Reputatie 7
Badge +3

Hallo Allemaal,

 

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Afgelopen 4 juni tijdens de grote storing rondom Amsterdam flinke vertraging gehad. Ik had het geluk dat ik de enige trein die richting Utrecht reed kon nemen, en uiteindelijk met met meer dan 2 ½ vertraging op mijn eindbestemming aangekomen.

 

Het gaat om het traject Amsterdam - Sittard. Volgens de oude GtbV regeling zou ik dan recht hebben op de hele ticketprijs (heb een Flex Weekend Vrij abbonnement 1ste klas).

Echter vandaag kreeg ik een afwijzing van mijn claim.

Deze reis was op 4 juli, en zou toch volgens de oude regeling moeten plaatsvinden? En ook al zouden de nieuwe restitutie regels gelden, dan nog zou dit niet kloppen? Immers 1/6 deel van 34,95 is Euro 5,83?

 

Of zie ik nu iets over het hoofd :)

 

Beste Heer...
 
Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 4 juni 2023 en claimnummer XXXX behandeld. Wij vinden het vervelend dat u vertraging heeft ervaren tijdens uw reis.
 
In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Hierin is aangegeven dat NS een minimumbedrag hanteert. Dit bedrag is vastgesteld op € 2,30. Het aan u uit te keren bedrag valt onder deze grens of u heeft met een kosteloos verstrekt vervoerbewijs gereisd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.

Je kunt op de mail van de afwijzing reageren en jouw verhaal zoals je hier hebt neergezet weergeven.

Reputatie 7
Badge

Je kunt op de mail van de afwijzing reageren en jouw verhaal zoals je hier hebt neergezet weergeven.

Ter aanvulling: het eerste antwoord is automatisch gegenereerd en zeer regelmatig niet juist. Naar uw reactie op de afwijzingsmail kijkt een mens.

Je kunt op de mail van de afwijzing reageren en jouw verhaal zoals je hier hebt neergezet weergeven.

Ik heb inmiddels een replay op de afwijzing verstuurd. Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.

Je kunt op de mail van de afwijzing reageren en jouw verhaal zoals je hier hebt neergezet weergeven.

Ter aanvulling: het eerste antwoord is automatisch gegenereerd en zeer regelmatig niet juist. Naar uw reactie op de afwijzingsmail kijkt een mens.

Als het een automatisch gegenereerd bericht zou zijn, dan hadden ze dat toch eerder kunnen sturen? Het is immers geautomatiseerd, en niet een 2 weken later?

Ik heb inmiddels op de afwijzing gereageerd. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.

Reputatie 3

De eerste reactie op een claim is inderdaad niet per se automatisch gegenereerd. Een gtbv-claim kan net zo goed meteen in een wachtrij komen om handmatig te worden beoordeeld. Een mens maakt natuurlijk ook fouten bij het beoordelen van claims, misschien wel meer dan een computer.

Een automatisch gegenereerd bericht zou je eigenlijk ook sneller moeten hebben (de vijfde dag na reisdatum).

Mogelijk hebt u deze abonnementsmaand al zoveel vertraging geclaimd dat u uw hele maandbedrag al hebt teruggehad. Dan is uw abonnement de rest van de maand in feite kosteloos en heeft u geen recht meer op geld terug bij vertraging.

Mogelijk hebt u deze abonnementsmaand al zoveel vertraging geclaimd dat u uw hele maandbedrag al hebt teruggehad. Dan is uw abonnement de rest van de maand in feite kosteloos en heeft u geen recht meer op geld terug bij vertraging.

Nee hoor, dit was de eerste claim in maanden…

Reputatie 3

Mogelijk hebt u deze abonnementsmaand al zoveel vertraging geclaimd dat u uw hele maandbedrag al hebt teruggehad. Dan is uw abonnement de rest van de maand in feite kosteloos en heeft u geen recht meer op geld terug bij vertraging.

Als dat zo is dan wordt dat in de e-mail uitgelegd en dan staat er ook in hoeveel je al vergoed hebt gekregen.

Reputatie 6

Mogelijk hebt u deze abonnementsmaand al zoveel vertraging geclaimd dat u uw hele maandbedrag al hebt teruggehad. Dan is uw abonnement de rest van de maand in feite kosteloos en heeft u geen recht meer op geld terug bij vertraging.

En waar precies staat dit in de voorwaarden? Want zolang dit niet expliciet vermeld is in de voorwaarden GTBV heb je er gewoon recht op

Reageer