beantwoord

Geld terug bij vertraging met tussentijds in en uitchecken

  • 14 November 2023
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Beste,

Ik vroeg mij af hoe het precies zijn werking gaat met het indienen van een claim bij geld terug door vertraging wanneer je tussentijds uit hebt moeten checken op een traject, omdat er bussen ingezet werden.

Zo reis ik vandaag van Arnhem naar Roosendaal, maar in Tilburg moest ik uitchecken om op de NS bus te stappen naar Breda. Om daar weer in te checken. Al met al ben ik dik 60 minuten langer bezig met mijn reis. Nu weet ik alleen niet goed hoe ik dit morgen moet aanpakken met het indienen van mijn claim. Want de NS ziet dan dat ik twee verschillende reizen heb gemaakt… de vorige keer is het met het indienen van een claim gigantisch fout gegaan en ik hoop dit nu te voorkomen.

Hopelijk heeft een van jullie hier ervaring(en) mee.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

icon

Beste antwoord door MoDe 14 November 2023, 14:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt als er bussen zijn ingezet pas een claim indienen als er minimaal 30 minuten extra vertraging is bovenop de tijden die in de reisplanner zijn aangegeven. Voor langere reistijd vanwege werkzaamheden kun je geen claim indienen.

In/uitcheck NS bus geldt als NS in/uitcheck. De reis zal als 1 reis gezien worden.

Er zijn geen werkzaamheden. Er is een aanrijding op het traject en mijn vertraging is bijna twee uur. Er waren in Tilburg geen NS bus palen. Dus dat kan helaas ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt een claim indienen met invullen van begin en eindstation en op een afwijzing reageren. Dat kan op de mail die je krijgt.

En wat zou ik dan moeten reageren op de mail?

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt de claim gewoon indienen met begin- en eindstation. Mocht deze afgewezen worden, of een onjuist bedrag zijn, dan kun je op die e-mail antwoorden en het verhaal uitleggen zoals je hierboven ook gedaan hebt. Claims worden in eerste instantie automatisch afgehandeld, maar als je reageert op de e-mail wordt dit door een medewerker bekeken. Voor 'bijzondere’ gevallen is dat de makkelijkste manier om het geregeld te krijgen.

Reageer