Skip to main content

website zegt het volgende:

-

Ons systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u geld kunt terugvragen voor deze transactie. Probeer het later nog eens.

-

wanneer moet ik het weer proberen? of blijft deze melding 30 dagen staan?

Als de tarieven nog niet bekend zijn, kun je via MijnNS nog geen claim indienen. Je zou dat wel met het online formulier op de website kunnen doen. 


top gedaan de website werkt inderdaad wel.


Wanneer kan er weer geld terug bij vertraging worden vertraagd? Krijg steeds die melding dat systeem niet in staat is te beoordelen, enz enz 

 


Ik bedoel: gevraagd 


Bij sommige reizen kan het helaas voorkomen dat het niet lukt om een claim in te dienen via je Mijn NS-account. Je kan dan alsnog de claim indienen via het formulier.


Ik krijg sterk de indruk dat NS een ontmoedigingsbeleid voert met de voortdurend niet werkende GTBV functionaliteit. Misschien hopen ze op een “laat maar zitten” reactie van de reizigers. Tip: sla de link naar dat aparte formulier (zie één van de vorige reacties) op in de favorieten van je browser. Het is iets meer typwerk dan via je Mijn NS account, maar geef de NS teruggaaf waar je recht op hebt niet kado!


Dat formulier zonder MijnNS is makkelijk te vinden op de NS website. Op de informatie pagina voor Geld terug bij vertraging staan 2 linkjes, de ene voor aanvragen met MijnNS en de ander voor aanvragen zonder MijnNS. En als je al ingelogd ben in MijnNS staat er op de startpagina aan de rechterzijkant een blok met “Hulp nodig?” waarvan de eerste gaat over Geld terug terug bij vertraging, bij aanklikken krijg je ook de link naar het algemene formulier. Het formulier is dus niet verborgen en het is niet nodig de link er naar toe op te slaan in de favorieten in je browser, kan natuurlijk wel als je dat zelf makkelijker vindt.

 

 


Dat formulier zonder MijnNS is makkelijk te vinden op de NS website. Op de informatie pagina voor Geld terug bij vertraging staan 2 linkjes, de ene voor aanvragen met MijnNS en de ander voor aanvragen zonder MijnNS. En als je al ingelogd ben in MijnNS staat er op de startpagina aan de rechterzijkant een blok met “Hulp nodig?” waarvan de eerste gaat over Geld terug terug bij vertraging, bij aanklikken krijg je ook de link naar het algemene formulier. Het formulier is dus niet verborgen en het is niet nodig de link er naar toe op te slaan in de favorieten in je browser, kan natuurlijk wel als je dat zelf makkelijker vindt.

 

 

OK, ik zie het nu. Maar het kan altijd nog klantvriendelijker: In plaats van of in aanvulling op de melding “Ons systeem is momenteel niet in staat (etc.…..) probeer het later nog eens” zou ook meteen een link naar dat formulier getoond kunnen worden.


Reageer