Skip to main content

Voor het stukje van Breda tot aan de grens met België (grensstation Hazeldonk) loop ik tegen iets vreemds aan: in het formulier “geld terug bij vertraging” kan ik niet kiezen voor het grensstation. Dat is vreemd, want als ik vanaf Breda naar België reis, moet ik wel een (extra) kaartje kopen tot aan de grens. 

 

Het lijkt er dan ook op dat wanneer je vertraging op dit traject oploopt er geen mogelijkheid is tot een teruggaaf omdat er geen grensstation geselecteerd kan worden in het formulier. Je kan door ook niet in of uitchecken.

 

Is hier iemand die daar ook ervaring mee heeft? 

Voor grensoverschrijdende treinritten gelden andere regels: https://www.nsinternational.com/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Daarom vind je het grenspunt Hazeldonk niet terug in de lijst met stations op de binnenlandse pagina.


Wat voor treinkaartje(s) gebruik je voor je reis?


Dank voor de reacties. Ik reis dagelijks met de intercity direct richting Brussel Midi. Omdat dit een “normale” IC trein is, werkt het formulier voor grensoverschrijdende treinritten niet. Zie ook bijgaande screenprint:

 


Zou je dit toch eens met iMark's manier willen proberen?


Reageer