Goedenavond,
Vandaag (31 juli) heb ik een reis gemaakt met de nodige vertraging. Ik vraag mij of hoe ik hier het beste een Geld Terug bij Vertraging-verzoek voor kan doen en hoeveel compensatie dit zou opleveren.
Ik heb een ticket gekocht van Trouville-Deauville naar Sneek-Noord via de website van NS International.
- TER van Trouvile-Deauville (10:17) naar Paris St. Lazare (12:59)
- Thalys van Paris Gare du Nord (14:22) naar Schiphol Airport (17:25)
- NS IC van Schiphol Airport (17:35) naar Leeuwarden (19:43)
- Arriva Stoptrein van Leeuwarden (19:52) naar Sneek Noord (20:07).
Alles verliep voorspoedig totdat we in Nederland aankwamen, hier was vanwege een stroomstoring op de HSL de trein omgeleid via Roosendaal en kwam met ca. 45 min vertraging aan op Rotterdam Centraal. Hier viel de Thalys uit en konden wij niet verder richting Schiphol Airport.
Wij hebben er voor gekozen, gezien onze eindbestemming Sneek Noord, om via Utrecht ipv Schiphol naar Zwolle te reizen met NS. Nieuwe verwachte aankomsttijd Sneek Noord werd nu 21:37 (1,5 uur later)
Tussen Zwolle en Meppel was/is er echter een seinstoring, treinvervangend vervoer moeten nemen tussen Zwolle en Meppel waardoor de werkelijke aankomsttijd 23:37 (nog 2 uur later) zal zijn.
Eindstand: 3,5 uur vertraging door vertraging op HSL en vervolgens uitgevallen Thalys-trein tussen Rotterdam-Schiphol in combinatie met een seinstoring tussen Meppel-Zwolle.
Totaal betaald: €92,30
NSint. heeft dit opgedeeld in meerdere tickets
-TER: €20,30
-Thalys: €63,00
-NS: €9,00
Ik zou niet weten hoe dit goed aan te geven in het formulier Geld terug bij Vertraging. Lijkt me dat ik één verzoek zou kunnen indienen gezien ik één overeenkomst heb gesloten met NSint? Verder viel de Thalys uit tussen Rotterdam-Schiphol, terwijl ik hier wel mee had willen reizen.
Beste antwoord door rvdborgt
Bekijk origineel