Skip to main content

Hallo, op 2 september een reis gepland vanaf Tilburg via Rotterdam met de HSL naar Schiphol.

2 E-tickets besteld voor de HSL. Bij Breda moesten we de trein uit omdat er een seinstoring was bij Rotterdam. Terug over Den Bosch via Utrecht was.niet mogelijk vanwege werkzaamheden bij Utrecht.

We hebben bij Breda een taxi moeten nemen om de vlucht alsnog te halen.

De taxi kosten zullen wellicht niet vergoed worden (toch?) , maar de e- tickets en de reis tot Breda zijn zijuist ook niet vergoed omdat de vertraging niet lang genoeg was of de kosten niet hoog genoeg waren .....dit klopt niet

Hoe kan ik deze kosten WEL claimen?

Als de vertraging niet hoog genoeg was om vergoeding te krijgen (die krijg je op de HSL al vanaf +15), dan heeft u ook wel erg kort voor uw vlucht gepland aan te komen. En de ritprijs van Tilburg naar Schiphol op vol tarief lijkt me ook wel ruim voldoende boven het minimum om geld terug bij vertraging te krijgen.

Hoe heeft u geld terug gevraagd? In dit geval dient u het formulier voor geld terug bij vertraging in te vullen en daarbij Tilburg - Schiphol als traject in te vullen. Er is dan als het goed is ook ergens een vinkje dat u kunt zetten “ik heb mijn bestemming niet met NS bereikt”.

Overigens zie ik op 2 september nergens een melding van een seinstoring bij Rotterdam. Wel een wisselstoring, maar die zorgde alleen voor minder treinen en juist de trein van Tilburg naar Rotterdam zou volgens de melding toen gewoon gereden hebben.
Alle storingen geven in elk geval alleen “minder treinen” aan, dus het zou goed kunnen dat u gewoon een kwartier later een andere trein had kunnen nemen en daardoor geen geld terug kreeg.

Edit: even teruggekeken in de vertrektijdendata voor 2 september van station Breda. Er is die dag welgeteld één trein richting Schiphol op station Breda opgeheven. En 12 minuten later ging er een andere trein richting Schiphol, dus ik vrees dat u noch uw tickets noch uw taxi vergoed gaat krijgen. U had immers minder vertraging dan het minimum om GTBV te krijgen.

Reageer