Geld terug door verbouwing en niet genoeg treinen? | NS Community
beantwoord

Geld terug door verbouwing en niet genoeg treinen?

  • 13 October 2022
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

ik heb een traject vrij tussen Haarlem en Amsterdam (rit is ca. 18 minuten max). In September was er geen enkel week waar ik normaal met mijn traject kon reizen. Vaak 3 treinen eerder gepakt omdat er niet genoeg personeel is of niet genoeg treinen gingen (2 treinen ipv 6). Een ander dag stopte de trein gewoon op Spaarnwoude en kon niet door, wel kon de Intercity aan ons voorbij. Lekker dat ik dus kon plannen met jullie belagelijk app zoveel ik wilde, er klopte toch nooit iets van. 

Nu gaat er verbouwd worden en zal het minimal 30 minuten extra duren om naar werk te komen.

Vraag is nu, we betalen in heel europa de hoogste OV kosten en eigenlijk doen jullie niet eens wat jullie verkopen. Ik betaal 120 euro per maand om altijd of te laat te komen of gewoon minimaal een half uur per dag per rit te vroeg aanwezig te moeten zijn. Kan er dan nu op een gegeven moment compensatie voor komen? Als ik iets bestel en ervoor betaal verwacht ik toch ook niet dat ik maar de helft krijg of zelf het product moet gaan ophalen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 13 October 2022, 12:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi SML28 en welkom op de NS Community! 

Ik kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is om zoveel eerder weg te moeten om maar tijdig aan te kunnen komen. En het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je niet op de reisplanner kunt vertrouwen. Er wordt altijd hard gewerkt om de reisinformatie zo accuraat mogelijk te houden op alle communicatiekanalen. Voor de vertragingen van minimaal 30 minuten (en minimaal 15 minuten bij de Intercity Direct) kun je een claim indienen om reiskosten terug te vragen. Voor de aangekondigde werkzaamheden met extra reistijd geldt dat niet.

k betaal 120 euro per maand om altijd of te laat te komen of gewoon minimaal een half uur per dag per rit te vroeg aanwezig te moeten zijn. Kan er dan nu op een gegeven moment compensatie voor komen? Als ik iets bestel en ervoor betaal verwacht ik toch ook niet dat ik maar de helft krijg of zelf het product moet gaan ophalen?

Ik neem aan dat u ook het nieuws hebt gelezen dat NS door minder inkomsten en een dure nieuwe CAO de komende tijd fors verlies gaat lijden. Dan is het onwaarschijnlijk dat ze compensaties gaan betalen waar ze juridisch niet toe verplicht zijn.

Er is nog meer slecht nieuws voor u. Vanaf 11 december gaan er op uw traject de hele dag nog maar 4 treinen per uur rijden (2 intercity's en 2 sprinters) die alleen op maandag, dinsdag en donderdag in de spits worden aangevuld met 2 extra intercity's. De resterende treinen zouden dan wel wat betrouwbaarder moeten rijden dan nu.

 

Reageer