Skip to main content

Op 17 augustus was de trein vertraagd, waardoor ik mijn aansluiting gemist had.
Ik kon geen vergoeding aanvragen omdat ik volgens NS ‘vergeten was’uit te checken in Best. Wat eigenlijk niet eens mogelijk is vanwege de poortjes daar.
Mijn checkout was niet zichtbaar bij NS (komt NS goed uit?). De verlate checkout is echter wel zichtbaar in Mijn-OV-Reishistorie op ov-chipkaart.nl. Die de check-out informatie van NS krijgt! 

Reageer op de afwijzing met een screenshot van ov-chipkaart. Daarmee geef je aan dat je wel degelijk vertraging hebt opgelopen.


Om op een afwijzing te kunnen reageren moet je die wel eerst krijgen. Ik weet uit ervaring dat je bij een nog niet verwerkte check out überhaupt niet via Mijn NS geld terug kunt vragen.

@Ajbe kan beter het formulier zonder Mijn NS gebruiken, daar kan je gewoon je traject zelf invullen: https://gtbv-formulier.ns.nl/ns/klantenservice-geld-terug-bij-vertraging


Het formulier zal ook een afwijzing opleveren als de uitcheck nog niet bekend is, maar dan kan je in ieder geval reageren op de mail.

Of vul het een dag of wat later in, want een uitcheck die bij OV-chipkaart bekend is zou de volgende dag ook bij NS bekend moeten zijn (alhoewel uitzonderingen tot wel 2 weken voorkomen).


Dank je @Daniel zojuist het formulier op https://gtbv-formulier.ns.nl/ns/klantenservice-geld-terug-bij-vertraging en al na 8 minuten was de claim goedgekeurd.


Reageer