beantwoord

Geld terug streekvervoer bij vertraging trein (geen stopbussen verschenen ondanks doorgegeven inzer)?

  • 19 June 2023
  • 27 reacties
  • 782 Bekeken

Goedenavond, hoe vraag ik geld terug voor vertraging NS waarbij een hele avond geen treinen reden tussen Amsterdam-Haarlem en de reguliere bus moest nemen? Er zouden stopbussen ingezet worden, na op drie verschillende plekken gewacht te hebben en een half uur in de volle zon en hitte, raadde twee NS-medewerkers ons aan om met het streekvervoer te gaan. Er stond op de NS site dat er NS stopbussen werden ingezet, maar beide medewerkers zeiden dat er komende uur nog geen stopbussen klaar staan vanwege oproepen van chauffeurs. Daarbij gaven ze aan dat het niet genoeg bussen zouden zijn voor alles reizigers (spits tijd en onverwachts treinverkeer plat…). Derhalve moest ik wel reguliere streekvervoer bus nemen. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 June 2023, 21:40

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Maar als je een NS abonnement hebt (Flex of op saldo) betaal je dan vaak wel extra, want je krijg dan geen korting of vrij reizen. En als je vervolgens na de busreis nog verder met de trein moet ben je ook je langeafstandskorting kwijt. 

Het valt niet te controleren of een medewerker op het station deze toezegging heeft gedaan. Vandaar dat deze regel bestaat. Ik snap de vraag van hoe moet een reiziger dat weten? Ik denk dat het best logisch is dat een dergelijk verzoek ergens genoteerd dient te worden zodat er sprake van bewijs van toezegging is. Indien deze regel niet bestaat kan iedereen klakkeloos eigen vervoer regelen en aangeven dat deze toezegging is gedaan op het station door een collega. 



Is het dan niet eens tijd om de mensen op het station betere instructies te geven over hoe ze dergelijke adviezen moeten communiceren naar de reiziger? Dit is slechts één van de vele onderwerpen op deze community die regelmatig voorbij komt, en waar NS niks mee doet. 

Reageer